بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

صندوق‌های سرمایه‌گذاری پادزهری برای غیرحرفه‌ای‌گری رفتار بازار/ سهامداران جدید نباید اسیر موج‌های زودگذر شوند

بازارسرمایه در حالتی که شاید احساسات و غیرحرفه‌ای‌گری را به رفتار سهامداران تزریق کند، اما این صندوق‌های تامین سرمایه هستند که می‌توانند وارد بازار شده تا سهامداران بازار را با زیان ترک نکنند.
کد خبر : ۱۹۱۲۱۰
علیرضا تاج‌بر عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با اشاره به اهمیت تصمیم‌گیری صحیح سهامداران در بورس، گفت: شرکت‌های تامین‌سرمایه نقطه اتصال سبدها بوده و می‌توانند با استفاده از تخصص خود، بهترین شرایط را برای سهامداران رقم بزنند.

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین افزود: بازارسرمایه در حالتی که شاید احساسات و غیرحرفه‌ای‌گری را به رفتار سهامداران تزریق کند، اما این صندوق‌های تامین سرمایه هستند که می‌توانند وارد بازار شده و مدیریت را در دست بگیرند تا سهامداران اسیر تنش و موج‌های زودگر نشوند تا بازار را با زیان ترک نکنند.

کارشناس بازارسرمایه افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین فرصت برای جذب سرمایه را دارند اما باید فرهنگ‌سازی و آموزش در بازار وجود داشته باشند تا سهامداران به سمت صندوق‌ها جذب شوند.

تاج‌بر تاکید کرد: هم اکنون کارگزاری‌ها در اغلب حوزه‌ها ورود کرده‌ که متاسفانه عرصه برای فعالیت صندوق‌ها محدود شده و رفع این دغدغه نیز نیاز به فرهنگ‌سازی در کانون داشته تا سرمایه سهامدارن به وسیله صندوق‌های سرمایه‌گذاری به چرخه تامین‌سرمایه مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی تزریق شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مزیت صندوق‌ها بدین شکل بود که سهامداران می‌توانند با در اختیار داشتن تیم تحلیل و سبد سهامی که برای مشتری در صندوق سرمایه‌گذاری تشکیل می‌دهیم، به مشتری کمک می‌کنیم تا سبد خود را بچیند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر