بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
افزایش مقادیر و نرخ محصولات این داروساز در سال مالی 97؛

تزریق تعدیل مثبت سودآوری/ رشد 63 میلیارد تومانی فروش به ثبت رسید

براساس گزارش حسابرسی نشده در سال 1397، این شرکت داروسازی با تکیه بر افزایش مقادیر و همچنین نرخ‌های فروش محصولات خود، موفق به ثبت افزایش چشمگیر سودآوری خود شده است.
کد خبر : ۱۹۱۳۱۱

افزایش مقادیر و نرخ محصولات، تعدیل مثبت سودآوری«دابور» در سال مالی 1397 را رقم زد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، براساس گزارش حسابرسی نشده داروسازی ابوریحان در سال 1397، این شرکت با تکیه بر افزایش مقادیر و همچنین نرخ‌های فروش محصولات خود، موفق به ثبت افزایش چشمگیر سودآوری خود شده است.

بر اساس این گزارش، افزایش در حدود 156.000 هزار عددی انواع محصولات و نیز 630 میلیارد ریالی مبالغ فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از اصلی‌ترین دلایل تعدیل مثبت با اهمیت سودآوری این شرکت در سال مالی 1397 است.

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده این شرکت در مقایسه با عملکرد سال مالی 1396، افزایش چشمگیر و در حدود 40 درصدی سود ناخالص این شرکت بوده که این موضوع منجر به افزایش حاشیه سود ناخالص این شرکت نیز بوده است.

افزایش مقادیر و نرخ محصولات، تعدیل مثبت سودآوری«دابور» در سال مالی 1397 را رقم زد

لازم به ذکر است، اصلی‌ترین عامل تحقق سود خالص 598 میلیارد ریالی این شرکت را افزایش در حدود 360 میلیارد ریالی فروش انواع محصولات گروه قرص، دراژه و کپسول بوده که این موضوع عمدتا به دلیل افزایش بیش از 17 درصدی مقادیر و 15 درصدی نرخ های فروش است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر