بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

محدودیتی که گریبانگیر نهادهای مالی شد

يكي از محدوديت‌هايي كه به نهادهای مالی تحمیل‌شده است، عدم امکان تأسیس صندوق‌هاي جديد توسط شرکت‌های تأمین سرمايه‌اي است كه سيت هیات‌مدیره به نام یک بانك دارند.
کد خبر : ۱۹۱۳۱۷
محدودیتی که گریبانگیر نهادهای مالی شد
علي تيموري شندي در گفت‌وگو با بورس نيوز، اظهار کرد: پتانسیل‌هایی كه در بازار سرمایه نهفته است، توانايي برطرف کردن مشكلات اقتصاد را دارد اما عدم اشراف بر اين ظرفیت‌ها و اعمال محدودیت‌های شدید، امکان توسعه را از اين بازار سلب می‌کند.

تيموري با انتقاد از وضع برخی قوانین محدودکننده گفت: از طرفی برنامه ششم توسعه محدودیت‌هایی برای تأسیس نهادهای مالی ایجاد کرده است و از سوی دیگر برخی محدودیت‌ها توسط سازمان بورس اعمال می‌شود. 

مديرعامل شركت تأمین سرمايه لوتوس پارسيان به محدوديت صندوق‌هاي سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: يكي از محدوديت‌هايي كه به صندوق‌هاي سرمایه‌گذاری تحمیل‌شده، عدم امکان تأسیس صندوق‌هاي جديد توسط تأمین سرمايه‌هايي است كه سيت هیات‌مدیره به نام بانك دارند. این محدودیت بالطبع باعث می‌شود حجم منابع تحت مدیریت تأمین سرمایه‌ها محدود شود حال‌آنکه این منابع پشتوانه تأمین مالی‌هایی است که از طریق بازار سرمایه صورت می‌گیرد.

تیموری ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید، ابزارها و روش‌هاي متنوعي براي تأمین مالي در بازار سرمایه وجود دارد که با تأسیس و شروع به فعالیت شرکت‌های تأمین سرمایه‌ در سال‌های گذشته رونق گرفته است و باعث شده حجم تأمین مالی از طریق بازار سرمایه در مقایسه با سال‌های قبل رشد خوبی داشته باشد. این در حالی است که با ایجاد محدودیت برای افزایش حجم منابع ابزارهای مدیریت دارایی،‌ درواقع برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه نیز محدودیت ایجاد می‌شود. 
مديرعامل تأمین سرمايه لوتوس پارسيان در پایان اشاره کرد: اين شركت تأمین سرمایه تاکنون تمام تلاش خود را برای متنوع سازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کرده است و همواره سعی داشته به تمایلات مختلف سرمایه‌گذاران توجه داشته باشد. اما به‌هرحال محدوديت‌هاي اعمال‌شده، تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری را كاهش خواهد داد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان

کنترل نوسانات اقتصادی با ابزارهای نوین مالی

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان

کنترل نوسانات اقتصادی با ابزارهای نوین مالی

ارسال نظر