بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
مديرعامل پتروشيمی فن‌آوران تاکید کرد:

خیز «شفن» برای تولید ۹۷۰ هزار تن متانول

اقدامات مهمی نظير افزايش دور ID Fan هاي واحد متانول، اصلاح و تعويض مبدل‌ها، اصلاح پرليت و امکان سنجی پروژه نصب كمپرسور هيدروژن جزو مهم ترین برنامه‌های سال ۹۸ پتروشیمی فن‌آوران خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۱۳۵۵
به گزارش بورس نیوز ، شرکت پتروشيمي فن‌آوران به‌عنوان سومين توليد كننده متانول و تنها توليد كننده اسيد استيك در ایران از شرکت‌های مدیریتی تابعه «شستا» محسوب می‌شود كه سهم قابل توجهی از تامين نياز صنايع پايين دستي پتروشیمی در داخل و خارج از كشور به عهده دارد.

محمدجواد بدری مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران در خصوص برنامه های سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته، گفت: مجموع توليدات اين شركت در سال ۹۶ یک میلیون و ۱۰۴ هزار تُن بود كه ۹۹۱ هزار تُن از اين توليدات به فروش رسيده و در سال ۱۳۹۷ از مجموع یک میلیون و ۱۸۷ هزار تُن توليد شركت یک میلیون و ۱۰۶ هزار تُن آن به بازارهای هدف داخلي و مقاصد خارجي نظير چين و هند راه يافته است.

وی افزود: ميزان متانول توليدي اين شركت در سال ۹۶ برابر با ۸۶۸.۲۳۸ تُن بود كه با ۸% افزایش در سال ۱۳۹۷ به ۹۳۷ هزار تُن افزايش يافت. 

مدیرعامل «شفن» اضافه کرد: از مهم‌ترین دلايل اين افزايش توليد، انجام به جا و به هنگام عمليات تعميرات اساسي در ارديبهشت ماه سال ۹۷ بود كه توانست عوايد بسيار مثبتي را در روند افزايش، ثبات و تداوم توليدات نصيب شركت نمايد. به نحوي كه در آبان ماه ۹۷ با انجام این تعمیرات اساسی، ركورد توليد روزانه مجتمع از بدو راه‌اندازي آن به میزان ۳۰۵۲ تُن به ثبت رسید كه اين ركورد شكني، عبور از ظرفيت اسمي روزانه را نيز در پي داشت.

محمد جواد بدری مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران درباره تأثیرات این عملیات عظیم مهندسی، گفت: تا پيش از انجام اورهال، توليد ماهانه متانول در بازه ۶۹ هزار تا ۷۲ هزار تُن در نوسان و با شيب منفي همراه بود كه پس از اين عمليات، در خرداد ماه ۹۷ شاهد توليد ۷۷ هزار تُن بوده و تا مرداد ۹۷ نیز به ۸۸ هزارتُن تولید دست يافتيم.

بدری شكستن ركورد توليد روزانه و ماهانه از بدو راه اندازي، کاهش شاخص انرژی SEC از ۴۲ به ۳۵ و تعویض کاتالیست راکتورهای سنتز واحد متانول به روش مكانيزه با کاتالیست نسل جدید كه براي اولين بار در ايران صورت گرفته را از مهم‌ترین دستاوردها و اقدامات بهينه‌سازی در جهت افزايش ظرفيت تولید در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: تعويض كاتاليست‌های ريفرمر با همكاری شركت‌های آلمانی و ایتالیایی، ترميم و اصلاح ريفركتوری ديواره ريفرمر و انجام اورهال کمپرسور سنتز برای اولین بار از ابتدای راه اندازی تا کنون و تعویض پکینگ‌های کولینگ از دیگر اقداماتی بود که در این زمینه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه براي سال ۱۳۹۸ عمده تمركز ما در پتروشیمی فن‌آوران به ظرفيت رساندن واحد اسيد استيك از طريق جايگزيني راكتور واحد اسيد با راكتور فرسوده فعلي است، گفت: اقدامات مهمی نظير افزايش دور ID Fan هاي واحد متانول، اصلاح و تعويض مبدل‌ها، واحد منواكسيدكربن، اصلاح پرليت و امکان سنجی پروژه نصب كمپرسور هيدروژن جهت تزريق هيدروژن مازاد واحد CO به متانول نیز جزو مهم ترین برنامه‌های سال ۹۸ پتروشیمی فن‌آوران خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر