بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
ورود نهاد حاکمیتی که از تخصص ویژه‌ای برخوردار است برای پالایشی‌ها نقش مکمل دارد و به نظر نمی‌رسد خصوصی‌سازی برای شرکت‌های پالایش نفت روندی را تسهیل بخشد.
کد خبر : ۱۹۱۳۶۸

خصوصی‌سازی صنعت خودش را می‌طلبد / نهاد تخصصی حاکمیتی نقش مکمل برای پالایشی‌ها دارد

حمید عزیزی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، به واگذاری سهم دولت در شرکت‌های بزرگ بورسی اشاره و اظهار کرد: ورود نهاد دولتی در بخش تخصصی برای مجموعه‌های پالایش نفت بهتر از این است که پای نهاد غیر نفتی به میان آید و کار دست مدیران بی‌تجربه در صنعت نفت بیفتد.

وی ادامه داد: با وجود حاکمیتی بودن شرکت ملی پالایش نفت، شرکت‌های پخش و پالایشی که مستقیم با این مجموعه در ارتباط هستند، از روند کاری خود رضایت داشته و معتقدند نه تنها مانعی برایشان به وجود نمی‌آید بلکه تخصص آنها در بسیاری از مواقع به کمکشان آمده است.

مدیر مالی پالایش نفت لاوان خاطرنشان کرد: این نکته که هر چه بوروکراسی کوتاه‌تر شود، به نفع بخش خصوصی بوده، امری غیرقابل کتمان است اما چه تضمینی وجود دارد که با حذف دولت از شرکت‌های خصوصی نفتی، این بوروکراسی کوتاه‌تر شود؟!

به گفته عزیزی، نفت یک سرمایه ملی است و نمی‌توان آن را انحصار به یک شرکت یا یک مجموعه خصوصی دانست و نمی‌توان برای آن مالک انحصاری تعریف کرد و پای دولت که نماینده مردم است را حذف کرد.

وی همچنین به نقش بورس در صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: بورس به ویژه بورس کالا به بخش نفتی کمک می‌کند تا علاوه بر قیمت‌ها، معاملات آن هم شفاف‌تر صورت بگیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر