بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
مدیر مالی سیمان شاهرود در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

اثر مثبت افزایش نرخ 20درصدی سیمان/ احتمال افزایش تخفیف‌ها در صورت افزایش نرخ

تاثیر افزایش نرخ احتمالی بر سودآوری سیمانی ها مثبت است.
کد خبر : ۱۹۱۴۰۶
به گزارش بورس نیوز، درخواست افزایش نرخ سیمان ظرف چند روز آینده به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال خواهد شد. هر چند هنوز میزان افزایش نرخ احتمالی مشخص نشده؛ اما برخی فعالان صنعت به افزایش نرخ ۳۰ تا ۶۰ درصدی خوشبین هستند. 
سیمان شاهرود یکی از شرکت های سیمانی است که در ۱۲ ماهه ۹۷ بدون اختلاف چشمگیری با سال ۹۶، به ازای هر سهم ۲۰۲ ریال سود محقق کرده است.

محمدرضا عبدلی مدیر مالی شرکت سیمان شاهرود «سرود» در گفتگو با بورس نیوز در خصوص موضوع افزایش نرخ سیمان بیان کرد: اطلاعات ما هم از افزایش نرخ سیمان در حد شنیده ها است و هنوز جزییات مربوط به میزان و زمان افزایش نرخ مشخص نیست.

وی افزود: اگرچه سیمان نقش چندانی در بهای تمام شده ساختمان ندارد؛ ولی افزایش نرخ سیمان هم آثار روانی داشته و احتمالا تورم زا خواهد بود. بنابراین مقاومت هایی بر سر افزایش نرخ سیمان بوده و بعید است که قیمت سیمان بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد. به نظر می رسد حتی اگر میزان افزایش نرخ مصوب بیش از این میزان باشد، برخی شرکت ها اقدام به ارائه تخفیف خواهند کرد. اما به هر حال اثر افزایش نرخ سیمان بر سودآوری شرکت های سیمانی مثبت خواهد بود.

این فعال صنعت سیمان در رابطه با وضعیت تقاضای سیمان گفت: تقاضای سیمان این شرکت در بازار داخل تغییر محسوسی نسبت به سال قبل نشان نمی دهد. افزایش تقاضای صادراتی به سبب مزیت رقابتی قیمت ارزان سیمان هم معمولا در مناطق مرزی است و روی تقاضای شرکت های نزدیک به مرز اثرگذار است و تاثیری بر روند تقاضای صادراتی این شرکت نداشته است.

در مورد افزایش نرخ سیمان اینجا بیشتر بخوانید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر