بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
در سال 97 در پالایشگاه گاز بیدبلند اتفاق افتاد؛

صرفه جویی 200 میلیارد ریالی با خرید کالاهای ساخت داخل

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند گفت: ۷۵ درصد از خریدهای این شرکت در سال ۹۷ از کالای ساخت داخل انجام شده که صرفه‌جویی حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.
کد خبر : ۱۹۱۴۶۵

به گزارش بورس نیوز، علی‌محمد پوررضا اظهار کرد: شرکت پالایش گاز بیدبلند همه توان خود را روی تحقق خودکفایی و تامین تجهیزات از محل کالاهای ساخت داخل متمرکز کرده است. ما با هدف رفع نیازهای پالایشگاهی از توان سازندگان و تولیدکنندگان داخلی بهره می‌بریم و در ساخت قطعات یدکی دنبال سازندگان کارآمد داخلی بوده‌ایم.

وی افزود: در این راستا کمیته خودکفایی در قالب کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه برق، ابزار دقیق، مکانیک، موادشیمیایی و... با رویکرد بومی کردن قطعات و تجهیزات تشکیل شده است. این ساختار به گونه‌ای نظام‌مند شده است که ابتدا نیازها مشخص می‌شود و سپس هر مورد در کارگروه اختصاصی خود بررسی و پس از تایید امکان ساخت داخل به شرکت‌های تعیین صلاحیت‌شده برای ساخت ارجاع می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند گفت: این پالایشگاه با فعال‌تر کردن کمیته خودکفایی کالا و ساخت قطعات یدکی و حساس و زیرگروه تخصصی، گام‌های مهمی را در زمینه خودکفایی کالا برداشته است. درحال حاضر برای ۶۰۰ قلم از قطعات حیاتی و خاص، شناسنامه فنی تهیه شده است.

گفتنی است، ۷۵ درصد از خریدهای این شرکت در سال ۹۷ از کالای ساخت داخل انجام شده که صرفه‌جویی حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خبر داد:

پایان تعمیرات پالایشگاه گاز بیدبلند مطابق زمان بندی

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت:

برندسازی، ضعف اصلی تولیدکنندگان پوشاک ازجمله ورزشی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

خریدار محصولات داخلی پالایشگاهی به شرط کیفیت

ارسال نظر