بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۹
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودروعنوان کزد:

10محصول جديد ايران خودرو امسال به بازار مي آيد

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، برنامه توليد سال 88 را 760 هزار دستگاه ذكر كرد كه 140 هزار دستگاه آن در ايران خودرو خراسان و 70 هزار دستگاه نيز در ايران خودرو تبريز و مابقي آن در تهران توليد مي شود.
کد خبر : ۱۹۱۴۸

دكتر منطقي، استفاده از توانمندي طراحي در ارايه محصولات جديد، ايجاد واحدهاي صنعتي در راستاي توسعه صنعتي كشور و بهره برداري از ظرفيت يك ميليون دستگاه را از مهم ترين راهبردهاي ايران خودرو در سال جديد برشمرد و با اشاره به شرايط بحران مالي در اغلب صنايع، مژده داد: ايران خودرو در شاخص هاي مالي با خودروسازان برتر جهاني برابري مي كند كه تجلي پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب مبني بر اصلاح الگوي مصرف به شمار مي رود.

افزايش توليد

بنابر گزارش بورس نیوز- مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، برنامه توليد سال 88 را 760 هزار دستگاه ذكر كرد كه 140 هزار دستگاه آن در ايران خودرو خراسان و 70 هزار دستگاه نيز در ايران خودرو تبريز و مابقي آن در تهران توليد مي شود.

صادرات

دكتر منطقي افزود: 98 هزار دستگاه برابر با 13 درصد كل توليدات ايران خودرو در سال 88 به بازار هاي جهاني صادر مي شود كه 28 هزار دستگاه از اين تعداد، به صورت سي كي دي به سايت هاي، سوريه، سنگال، بلاروس، آذربايجان، ونزوئلا و مصر ارسال و 70 هزار دستگاه آن به صورت سي بي يو صادر خواهد شد.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، روسيه، عراق، اوكراين، سوريه، ونزوئلا، آذربايجان،‌ مصر، الجزاير، ارمنستان،تركيه و سنگال را عمده ترين بازارهاي صادراتي ايران خودرو در سال 88 ذكر كرد.

وي كيفيت بالا، قيمت مناسب و استانداردهاي روز جهان را از جمله ويژگي هاي محصولات جديد ايران خودرو به منظور افزايش رقابت پذيري در خودروهاي كلاس بي و سي، عنوان كرد كه بر اساس استفاده از موتور ملي با استاندارد يورو 4 ، توسعه سهم صادرات و تضمين تداوم توليد در خطوط توليد خارج از كشور عرضه خواهد شد.

عرضه 10 مدل جديد

دكتر منطقي پروژه NX7 را كه به منظور ارايه مدل جديد سمند همراه با ارتقاي سيستم هاي پلاتفرمي تعريف شده از جمله پروژه هاي برتر گروه صنعتي در سال 88 دانست و اظهار داشت: اين محصول بر اساس آپشن هاي مختلف در سه واريانت EL,LX,ELX در بهمن ماه 88 رونمايي و در سه ماهه اول 89 عرضه مي شود.

وي از رونمايي دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو درآينده نزديكخبر داد و آن را يكي ديگر از رويدادهاي مهم سال 88 عنوان كرد .

دكتر منطقي همچنين از عرضه خودروي مردمي در سايت هاي خارج از كشور تا شهريور ماه 88 خبر داد.

وي گفت: پژو 207 نيز با مشاركت 50 درصدي پژو فرانسه در بهمن سال 88 عرضه مي شود.

دكتر منطقي افزود: به منظور تسلط بر بازار وانت كشور و تكميل سبد وانت ايران خودرو براي بازارهاي داخلي و خارجي، وانت هاي لوكس ايران خودرو خراسان نيز در تير ماه سال 88 به بازار خواهد آمد.

پارس جديد

مدير عامل ايران خودرو در ادامه گزارش خود به كاركنان شركت، اظهار داشت: مدل جديد پارس با منظر جديد و استفاده از موتور کم مصرف از محصولات جديد ايران خودرو در سال 88 است كه با هدف عرضه خودرويی با طرح مدرن تر و سطح آسايش و ايمني بيشتر از پارس معمولی ، پاسخ به استقبال بي نظير مشتريان از خودروي پارس و افزايش قدرت رقابت و حضور ايران خودرو در بخش هاي كم تيراژ خودرو هاي لوكس و سودآور عرضه مي شود.

سمند و 405 با کلاچ اتوماتيک

به گفته مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو علاوه بر پارس اتوماتيك كه درسال 87 عرضه شد ، سمند و 405 اتوماتيك در سال 88 عرضه خواهد شد كه سهولت فوق العاده در ترافيک شهری و بهبود عملکرد خودرو را در بر خواهد داشت.

سوزوکی گراندويتارا با موتور 4/2 ليتری

دكتر منطقي مدل جديد سوزوكي گراند ويتارا با قواي محرکه 4/2 ليتري و تجهيزات بيشتر متناسب با انتظارات مشتريان را از جمله محصولات ايران خودرو ذكر كرد كه در سال 88 عرضه مي شود.

سرير سال

مدير عامل ايران خودرو از طراحي و رونمايي سرير سال در سال 88 خبر داد كه به منظور كسب راهبري بازار در بخش خودروهاي لوكس و راحت، ارتقاي سطح تجهيزات رفاهی و ايمنی خودرو، عرضه محصولی با قابليت های عملکردی بالاتر و افزايش قدرت صادرات عرضه مي شود.

پژو 308

وي افزود: پژو 308 نيز با هدف عرضه خودرويی با استايل جذاب و امکانات رفاهی و ايمنی کامل از ديگر محصولات سال 88 ايران خودرو خواهد بود.

كاهش هزينه ها يك ميليون تومان براي هر خودرو

دكتر منطقي كاهش هزينه در كليه فعاليت ها را رمز ماندگاري ايران خودرو در رهبري صنعتي كشور و رسيدن به اهداف صادرات 50 درصد تا سال 1395 عنوان كرد كه در چار چوب آن، قيمت مواد و قطعات به طور متوسط يك ميليون تومان در هر خودرو كاهش مي يابد.

در اين خصوص هم چنين هزينه هاي حمل و نقل به ميزان 30 درصد، ضايعات قطعات به ميزان 50 درصد و هزينه هاي مالي به ميزان 30 درصد كاهش خواهد يافت و نيروي انساني در بخش هاي توليدي و ستادي به نحو مناسب توزيع خواهد شد.

مدير عامل افزود: در اين راستا هزينه هاي قطعات معيوب به سازندگان منتقل خواهد شد و هزينه هاي عمومي 50 درصد، هزينه هاي تعميرات و اصلاح خطوط به ميزان 30 درصد و هزينه هاي سرمايه گذاري به ميزان 50 درصد كاهش مي يابد.

دكتر منطقي استفاده از پروژه هاي برتر فكر افزاري را از راهكارهاي شرکت ايران خودرو براي كاهش هزينه ها در سال 88 عنوان كرد كه پياده سازي پروژه ERP در كارخانه شمالي و پياده سازي و استقرار SAP در معاونت قطعات پرسي و کارخانه جنوبي از آن جمله است.

وي يادآور شد: در راستاي يکپارچه کردن فرايندها براي محاسبه قيمت تمام شده ، كنترل هزينه ها به صورت روزانه انجام خواهد شد.

مدير عامل گفت: به همين منظور ارزبري سمند ، 405 و پارس از فروردين سال 88 و ارزبري 206 تا آذر سال 88 به صفر خواهد رسيد.

به كار گيري روش هاي جديد فروش

دكتر منطقي با اشاره به تغيير نگرش ايران خودرو از توليد محوري به فروش محوري در سال 88 ، از روش هاي جديد فروش با بهره گيري از ايده هاي كاركنان براي بازاريابي و فروش و توليد خودروي بدون ايراد خبر داد و بر اهميت ارايه خدمات پس از فروش ممتاز به عنوان پيش نياز افزايش فروش تاكيد كرد.

مدير عامل ايران خودرو، جايگزيني خودروهاي فرسوده ، فروش به روش ليزينگ تا سقف 300 هزار خودرو، تمركز بر توسعه فروش در شهرستان ها و تعيين اهداف ماهانه فروش براي ايران خودرو و دفاتر منطقه اي را از راهكارهاي اين گروه صنعتي براي تحقق هدف فروش محوري ذكركرد.

ارتقاي خدمات پس از فروش

دكتر منطقي در بخش ديگري از گزارش خود به كاركنان در آغاز سال كاري، از توسعه خدمات پس از فروش در سال 88 خبر داد و گفت: دراين راستا مراكز امور مشتريان و خدمات تعميرات در محل گسترده تر خواهد شد و نياز شبكه به قطعات يدكي به طور كامل تامين مي شود.

وي افزايش دستمزد تعميرات وارتقاي شبكه از راه تشويق نمايندگان برتر و جايگزيني نمايندگي هايي را كه خدمات مناسب نمي دهند، از ديگر راهكارهاي گروه صنعتي ايران خودرو در اين راستا عنوان كرد.

توليد سمند در روسيه

دكتر منطقي رفع موانع صادراتي را از برنامه هاي مهم ايران خودرو در سال 88 ذكر كرد و اظهار داشت: براي اين منظور تنوع محصول در سايت ها اين شركت درخارج از كشور افزايش مي يابدو توليد سمند در خطوط موجود در روسيه ، دادن اعتبار به مشتريان از طريق بانك توسعه صادرات و استفاده از يارانه هاي وزارت بازرگاني براي توسعه صادرات از ديگر برنامه هاي راهبردي اين شركت درسال 88 است .

راهبرد جهاني كاهش هزينه ها و حمايت دولت

دكتر منطقي خاطر نشان ساخت: گروه صنعتي ايران خودرو با چالش هايي نيز روبه رو است كه در بعد بين المللي مي توان به بحران جهاني و تاثير آن در درآمدهاي كشور و كاهش تقاضاي خودرو در بازارهاي خارجي اشاره كرد.

وي كمبود نقدينگي به دليل شرايط بانك ها و بحران جهاني و كاهش مصرف سوخت را نيز مهم ترين چالش پيش رو در بعد داخلي دانست و گفت: چالش هاي صنعت خودرو، كمبود منابع مالي براي سرمايه در گردش و سرمايه گذاري و كاهش تقاضا براي خريد خودرو به واسطه كاهش نقدينگي را در پي آورده است.

مدير عامل ايران خودرو با اشاره به ركود صنايع خودروسازي جهاني كه وابستگي بيشتري به منابع بانك ها دارند، گفت: اين امر كاهش فروش و توليد، تعطيلي سايت هاي توليدي و اخراج كاركنان را موجب شده، به همين دليل خودروسازان جهاني، كاهش شديد هزينه ها در كليه حوزه ها و كاهش سرمايه گذاري هاي جديد را به عنوان راه حل اساسي در پيش گرفته اند.

دكتر منطقي تصريح كرد :دراين شرايط، دولت ها براي جلوگيري از ركود اقتصادي، اقداماتي را در پيش گرفته اند كه تزريق نقدينگي به بانك ها و خودروسازان، بخشودگي وام هاي خودروسازان، كاهش بهره بانكي و اعطاي اعتبارات به خريداران از آن جمله است.

مدير عامل ايران خودرو، كاهش قيمت نفت به واسطه كاهش تقاضاي جهاني را از پيامدهاي بحران اقتصادي جهاني در داخل كشور دانست و اظهار داشت: اين امر با كاهش درآمدهاي ملي، پروژه هاي عمراني و خودروهاي تجاري را تحت تاثير قرار داده و افزايش واردات خودرو را در پي داشته است.

وي كمبود نقدينگي به دليل شرايط ايجاد شده توسط بانك ها، انتظار مشتريان براي كاهش قيمت و خودروهاي جديد با مصرف پايين و ايمني بالا و كاهش تقاضا در بازارهاي صادراتي را از ديگر پيامدهاي اين بحران در داخل دانست و راهكارهايي را براي غلبه بر چالش هاي آن برشمرد كه ثابت ماندن نرخ تعرفه ها براي جلوگيري از واردات بي رويه و اتخاذ تدابير اقتصادي از سوي دولت براي كمك به صنايع را مي توان نام برد.

نقش ايران خودرو در مواجهه با چالش ها

دكترمنطقي نقش ايران خودرو در غلبه بر چالش هاي داخلي را، مهم دانست و اظهار داشت: در اين راستا كاهش هزينه هاي سربار، استفاده از ظرفيت هاي نصب شده و ارايه مدل هاي جديد با كيفيت بالا و قيمت مناسب و در كنار اين ها ، كاهش هزينه ها و ارزبري توليدات، بهره گيري از روش هاي جديد فروش ، ارتقاي سطح خدمات پس از فروش، كاهش مصرف سوخت و رفع موانع صادراتي نيز در دستور كار است.

تحقق شعار سال

دكتر منطقي با تاكيد براين كه گروه صنعتي ايران خودرو در سال 1388 با تحقق شعار«اصلاح الگوي مصرف» كه از سوي مقام معظم رهبري،سال 88 را سال اصلاح الگوي مصرف نام گذاري كردند ، آخرين مرحله از تكامل را طي خواهد كرد، تمامي كاركنان را به سخت كوشي و هوشمندي فراخواند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر