بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد؛

ساماندهی خودروهای سنگین وارداتی و تولید داخل

وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری سازمان ملی استاندارد، سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان نظام مهندسی کشاورزی ظرف مدت 6ماه پس از لازم‌الاجراشدن این قانون، نسبت به ساماندهی و ارتقای کیفیت سایر خودروهای سنگین وارداتی و تولید داخل از جمله ماشین‌های راه‌سازی، معدنی، کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کند.
کد خبر : ۱۹۱۵۷۲

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو با ماده (9) این طرح با 155 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (9) آمده است: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری سازمان ملی استاندارد، سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان نظام مهندسی کشاورزی ظرف مدت 6ماه پس از لازم‌الاجراشدن این قانون، نسبت به ساماندهی و ارتقای کیفیت سایر خودروهای سنگین وارداتی و تولید داخل از جمله ماشین‌های راه‌سازی، معدنی، کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کند.

همچنین نمایندگان با ماده (10) این طرح با 153 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ماده (۱۰) بدین شرح است: با تصویب این قانون و با توجه به لازم‌الاجراشدن قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب 4/9/1396 قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی مصوب 26/12/1389 نسخ و ملغی‌الاثر می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است گزارش اجرای این قانون را هر 6ماه یکبار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در مجموعه شهر فرش اتفاق افتاد؛

افتتاح باجه بانک صادرات در شهر فرش

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اول باید بازار خودرو ساماندهی شود

ارسال نظر