بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
مابه التفاوت حق بیمه شخص ثالث امسال با سال قبل حدود ۱۵درصد افزایش یافته که حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان این مبلغ ارزیابی می‌شود.
کد خبر : ۱۹۱۵۹۵
به گزارش بورس نیوز، ظاهرا شرکت های خودروساز با خریداران خودرو که سال قبل خودرو پیش خرید کرده و قرار بوده خودروی خود را در سال ۹۷ تحویل بگیرند تماس گرفته و درخواست واریز مابه التفاوت بیمه شخص ثالث به حساب خودروساز را کرده اند.
این در حالی است که خریداران معتقدند این مابه التفاوت هیچ ارتباطی به آنها نداشته و خود خودروسازان باید بپردازند. در واقع تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو موجب شده این ما به التفاوت شکل بگیرد و اگر خودروهای پیش فروش شده همان سال قبل و سر موعد مقرر تحویل شده بود، این هزینه ایجاد نمیشد.

محمد اباذریان مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه سامان در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: تا آنجا که به یاد دارم چنین مشکلی قبلا تجربه نشده است؛ ولی قطعا مبلغ مابه التفاوت باید به صنعت بیمه پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به افزایش مبلغ دیه و افزایش تعهدات صنعت بیمه در بیمه های شخص ثالث، افزایش مبلغ حق بیمه منطقی بوده و شرکت های بیمه می بایست حق بیمه شخص ثالث را به نرخ امسال دریافت کنند. ولی تصمیم گیری در مورد اینکه مبلغ مابه التفاوت توسط خودروسازان پرداخت شود یا خریداران خودرو، به عهده صنعت بیمه نیست. به هر حال خودروساز در موعد تحویل خودرو اقدام به خرید بیمه نامه می کند و حق بیمه را به نرخ روز پرداخت می کند. مابه التفاوت حق بیمه شخص ثالث امسال با سال قبل حدود ۱۵ درصد افزایش داشته و حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر