بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
حاصل عملکرد این شرکت کمباین‌ساز در سال گذشته منتشر شد؛

باردیگر انتظارات سهامداران محقق نشد/ 28 ریال سود به ازای هر سهم

این شرکت که در چند سال گذشته همواره زیان انباشته‌ای چشمگیر را یدک می‌کشد، نتوانست در عملکرد سال مالی 1397 نیز به توفیقی دست یابد انتظار و تعدیل منفی دیگری را از خود به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۹۱۵۹۹

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت کمباین سازی که در چند سال گذشته همواره زیان انباشته‌ای چشمگیر را یدک می کشد، نتوانست در عملکرد سال مالی 1397 انتظار سهامداران خود را براورده سازد و تعدیل منفی 55 درصدی در مقایسه با سال مالی 1396 ، به ثبت رساند.

باردیگر انتظارات سهامداران محقق نشد/ 28 ریال سود به ازای هر سهم

از نکات قابل توجه در خصوص فروش این شرکت در سال مالی 1397 ، می توان به افت معنادار تولید کمباین سبک به عنوان اصلی ترین محصول شرکت اشاره داشت. بیش از 532 میلیارد ریال از 942 میلیارد ریال کل فروش شرکت در این سال مربوط به درآمدهای ناشی از فروش این محصول بوده که در سال گذشته با افت فروش 343 دستگاهی همراه بوده است.

افزایش در حدود 20 درصدی نرخ های فروش این شرکت هم در سال 1397 نتوانست افت مقادیر فروش این شرکت را جبران نماید تا این شرکت پس انتشار اخبار و شایعاتی متعدد، با تنها 27 ریال سود خالص به ازای هر سهم به کار خود پایان دهد.

کاهش هزینه‌های فروش عمومی و اداری و هزینه‌های مالی شرکت نیز دلیلی برای عدم شناسایی زیان خالص این شرکت بود و چه بسا در صورت عدم کاهش این هزینه ها، فعالیت های این شرکت در سال 1397 زیانده می گردید که این موضوع زنگ خطری برای سهامداران کنونی نیز به شمار می رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر