بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
قائم مقام سیدکو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

صنایع خاکستری پیش به‌سوی صادرات/ رنگ سرخ مس، طلایی می‌شود

صنایع خاکستری در بازار نقش اساسی داشته اما شاید در نگاه نخست تحریم‌ها را مانع پیشرفت دانست اما راهکارهای ارائه شده می‌تواند این صنعت را جزو مولفه‌های اساسی صادرات مطرح کند.
کد خبر : ۱۹۱۶۵۹
محمد علی احمدزاد اصل، قائم مقام سرمايه گذاري توسعه صنايع سيمان «سیدکو» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی و چشم‌انداز بازار در سال 98 اظهارکرد: باید توجه داشت که صنایع خاکستری در بازار نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای را خواهند داشت زیرا مولفه‌های اقتصادی شاخص، در این صنایع بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اگر مس را از دریچه بازارسرمایه نگاه کنیم، می‌توان آینده مناسبی را برای آن متصور بود زیرا با ارزیابی شرایط صنایع و گشایش‌هایی که برای آنها انجام شده بعلاوه فرصت و فرار از تحریم‌هایی که برای صادرات محیا شده است، شاید نگرانی و التهاب احتمالی را از سر این بازار رفع کرده است.

احمدزاد اصل افزود: در همین راستا می‌توان عنوان کرد که اگر درآمد و پیش‌بینی‌هایی که برای صنایع خاکستری ارائه شده چندان دور از دسترس نیست و می‌توان این وعده‌ها را تحقق پذیر دانست؛ باید منافع سرمایه‌گذاران در این صنعت حفظ شود.

قائم مقام سیدکو با اشاره به اینکه صنایع پایین‌دستی نیز باید حمایت شوند، تصریح کرد: توانمندی صنایع پایین‌دستی در گرو تامین مواداولیه بوده زیرا حمایت از این بنگاه‌ها باعث رشد SMEها و رشد تولید  و فروش آنها می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از نگاه‌های مثبت به این حوزه، بودجه‌های مناسبی بوده که برای فروش داخلی و از جمله صادرات اختصاص داده شده زیرا محور سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش متمرکز شده و فعالان بازار می‌توانند روی آن حساب کنند. 

احمدزاد اصل درخصوص تحریم و تاثیر آن نیز اشاره داشت و در پایان گفت: تحریم‌ها در ابتدا این صنعت و حتی فلزات را دچار مشکل می‌کرد و شاید بتوان گفت که محدودیت‌ها باعث شده بود که وضعیت مناسبی برای این صنایع نتوان پیش‌بینی کرد و حتی در بودجه نیز برای آنها مشکلاتی پیش آمده بود اما از نیمه دوم سال گذشته، به مراتب مشکلات این صنایع با ارائه راهکارهای بهبود صادرات و جایگزینی راهکاری جدید به نفع بازار، سایه تحریم‌ها از این صنایع دور شد؛ پتانسیل بالای این صنعت از تیررس بازار دور نبوده و حتی برای مس نیز برنامه‌هایی با محوریت رشد 2 برابری صادرات اندیشیده شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر