بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
مدیر مالی پارس خزر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افزایش سرمایه بعد از تغییر اساسنامه کلید می خورد

شرکت پارس خزر با انتشار یک گزارش خوب نشان داد افزایش قیمت لوازم خانگی اثر مثبتی بر عملکرد این شرکت داشته است
کد خبر : ۱۹۱۶۶۳
افزایش سرمایه بعد از تغییر اساسنامه کلید می خورد

به گزارش بورس نیوز شرکت پارس خزر با انتشار یک گزارش خوب نشان داد افزایش قیمت لوازم خانگی اثر مثبتی بر عملکرد این شرکت داشته است. «لخزر» در 12 ماهه 97 به ازای هر سهم 2319 ریال سود محقق کرده که رشد تقریبا 160 درصدی نسبت به سود سال 96 داشته است. همچنین در سربرگ آخر این گزارش آمده شرکت در سال 98 برنامه انتقال به شهر صنعتی رشت و خطوط تولید ماشین لباسشویی را در برنامه دارد. با توجه به ارزش بالای زمین شرکت فعلی در شهر رشت، فروش احتمالی این زمین شود سرشاری نصیب شرکت خواهد کرد. 
علاوه بر این شرکت به ازای هر سهم حدود 6 هزار ریال سود انباشته دارد و به راحتی می تواند از محل سود انباشته افزایش سرمایه دهد. 

با توجه به اینکه طبق گزارش حسابرس در آبان ماه 97 سرمایه این شرکت باید حداقل به 500 میلیارد ریال برسد، به نظر می رسد باید منتظر افزایش سرمایه حداقل ۲30 درصدی لخزر باشیم تا این شرکت 151 میلیارد ریالی به 500 میلیارد ریال برسد.

حسین جعفری مدیر مالی شرکت پارس خزر در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیان کرد: یکی از الزامات بورس افزایش سرمایه و رساندن سرمایه شرکت به 500 میلیارد ریال بوده که سال گذشته هم پیگیر انجام آن بودیم. ولی طبق نظر نماینده سازمان باید قبل از انجام افزایش سرمایه، اساسنامه شرکت طبق فرمت بورس تغییر کند و سپس نسبت به انجام افزایش سرمایه تصمیم گیری و اقدام شود.

وی افزود : موضوع تغییر اساسنامه شرکت و میزان و محل افزایش سرمایه در مجمع به شور گذاشته خواهد شد و هر تصمیمی که هیئت مدیره در مجمع اتخاذ کند، اجرا خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر