بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
مدیرمالی شرکت نیروترانس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بهترین اتفاق ممکن در «بنیرو» چیست

در صورت رفع محدودیت ها و تسهیل روند صادرات ترانس برق، اجرای طرح های توسعه ای و افزایش ظرفیت تولید توجیه خواهد داشت و تحقق چنین رویدادی، اوضاع شرکت را بهبود خواهد بخشید.
کد خبر : ۱۹۱۷۴۰
به گزارش بورس نیوز، یکی از نمادهایی که در سال جاری بازدهی مناسبی برای سهامداران خود به ارمغان آورده، نماد «بنیرو» بوده که از ابتدای امسال تا کنون حدود ۶۰ درصد رشد قیمت داشته و امروز هم با صف خرید مواجه بوده است. 
شرکت نیروترانس در ۱۲ ماهه ۹۷، سود خالص بیش از ۴۴ میلیارد تومانی محقق کرده که نسبت به سال ۹۶، رشد تقریبا ۱۱۰ درصدی داشته است. 
البته گزارش فروردین ماه این شرکت چنگی به دل نمی زند و نشان از افت ۳۹ درصدی درآمد فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

امان اله سروش مدیر مالی شرکت نیروترانس در گفتگو با بورس نیوز در خصوص علت افت درآمد شرکت بیان کرد: روند درآمد شرکت نیروترانس، روند یکنواختی نیست. محصولات این شرکت ممکن است در یک دوره خاص تحویل مشتری شود و درآمد آن ماه را افزایش دهد و یا بالعکس، در یک ماه حجم تحویل محصولات، کمتر باشد و درآمد کمتری هم شناسایی شود. بنابراین نمی توان درآمد یک ماه «بنیرو» را به کل سال تعمیم داد و بر اساس آن اظهار نظر کرد.

وی در رابطه با تاثیر اتفاقاتی همچون افزایش تعرفه برق و یا پرداخت بدهی های دولت به نیروگاه ها بر نیروترانس گفت: افزایش تعرفه برق یا درآمد نیروگاه ها مستقیما اثری بر شرکت ندارد؛ اما در صورت افزایش تعرفه برق و بهبود جریان گردش نقدینگی دولت، احتمالا روند فعالیت های این شرکت نیز بهبود خواهد یافت. چرا که افزایش بودجه این حوزه می تواند روند اجرای پروژه در این صنعت و چرخه تولید را تقویت کند. البته هر گونه افزایش نرخی از سوی دولت ممکن است سایر هزینه های تولید را هم افزایش دهد و این طور نیست که افزایش احتمالی تعرفه برق اثر کاملا مثبت یا کاملا منفی بر وضعیت صنعت و نیز نیروترانس بر جای گذارد.

سروش در مورد بهترین اتفاق ممکن در شرکت نیروترانس اظهار داشت: بهترین اتفاق ممکن، رفع محدودیت های ناشی از تحریم بر روند واردات و صادرات شرکت است. اگر چه در حال حاضر بازار فروش داخلی، بازار مطلوبی است و مشکلی در زمینه فروش نداریم؛ اما در صورت رفع محدودیت ها و تسهیل روند صادرات ترانس برق، اجرای طرح های توسعه ای و افزایش ظرفیت تولید توجیه خواهد داشت و تحقق چنین رویدادی، اوضاع شرکت را بهبود خواهد بخشید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر