بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
بندرعباس بزرگترین بندر ایران است و یکی از قطب‌های تجاری – اقتصادی کشورمان نیز به حساب می‌آید. بندرعباس مرکز استان هرمزگان است و خود نیز دارای سواحل و بنادر مختلفی است که در این مطلب قصد معرفی این سواحل را داریم.
کد خبر : ۱۹۱۷۵۴


سواحل و بندرهای معروف بندرعباس


اگر برای مسافرت به بندرعباس بلیط لحظه آخری و  بلیط هواپیما تهران بندرعباس را تهیه کرده‌اید، این مطلب را نیز مطالعه کنید تا با بخشی از جاذبه‌های این شهر زیبا که سواحل آن است، آشنا شوید.

شهر بندرعباس یکی از زیباترین شهرها در ایران است به حدی که این شهر مورد علاقه بسیاری از بومیان این منطقه است؛ آنها حاضر نیستند با تمام محدودیت‌هایی که دارند این شهر را رها کنند. افرادی با پوست تیره و بچه‌هایی که پوستشان به خاطر آفتاب سوزان و بازی در کنار سواحل سوخته شده است.
شهر بندری و زیبای بندرعباس غروب‌های زیبایی نیز دارد و اهالی این مناطق در زمان غروب به کنار آب دریا می‌روند و به تماشای غروب خورشید، نور کشتی‌ها و نور جزایر کوچک و بزرگی که دیده می‌شود، می‌پردازند. 
خرید بلیط هواپیما تهران بندرعباس از سایت های معروفی همچون علی بابا، به سادگی امکان پذیر می باشد.  
و می توانید در اولین فرصت به این شهر فوق العاده زیبا بروید و از زیبایی‌هایی طبیعی آن لذت ببرید.



سواحل بندرعباس


ساحل بندرعباس

سواحل و بندرهای معروف بندرعباس


مهمترین جاذبه گردشگری بندرعباس، ساحل زیبای آن است، این ساحل آرام دارای آلاچیق‌های زیبایی است که مکانی فوق العاده برای آرامش مسافرین است و می‌توانند ساعاتی را بدون هیچ دغدغه‌ای به مشاهده دریای زیبا بپردازند.


ساحل سورو



سواحل و بندرهای معروف بندرعباس


این ساحل یکی از سواحل زیبا و پرطرفدار استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس است. زندگی در حاشیه این ساحل به خوبی جریان دارد، البته کمبودها و محدودیت‌هایی وجود دارد اما هنوز هم در ساعات بعدازظهر هزاران نفر به این ساحل می‌آیند و تا غروب یا حتی پاسی از شب از زیبایی‌های ساحل دریا استفاده می‌کنند.
بیشترین فعالیت اقتصادی خانوارهای این منطقه صیادی در این ساحل است و در زمان‌های طلوع خورشید صیادهای زیادی را می‌بینید که از ماهی گیری در خلیج فارس برمی‌گردند.
به دلیل تجاری بودن شهر بندرعباس در تمام طول سواحل بندرعباس و به خصوص ساحل سورو می‌توانید کشتی‌ها و لنج‌های غول پیکر مسافری و باری ایرانی و خارجی را مشاهده کنید.


پارک غدیر بندرعباس



سواحل و بندرهای معروف بندرعباس


این پارک ساحلی یکی از محل‌های زیبای بندرعباس است که آلاچیق‌ها و سایبان‌های بسیاری با سقف برگ‌های درخت نخل در آن ایجاد کرده‌اند که مسافرین و اهالی بتوانند از این طبیعت زیبا، ساحل و دریا بهترین بهره را ببرند. هر ساله در ماه‌هایی مخصوص، جشنواره‌ها و رویدادهایی نیز در این مکان برگزار می‌گردد.


در بندرعباس دو ساحل اصلی بندرعباس و سورو وجود دارند و تعدادی پارک ساحلی که هر ساله میزبان گردشگران زیادی هستند؛ در ادامه به معرفی سه بندر مهم بندرعباس می‌پردازیم که یکی از عوامل پرواز تهران بندرعباس نیز مراجعه به این سه بندر دریایی است.


بنادر بندرعباس


بندر شهید رجایی



سواحل و بندرهای معروف بندرعباس

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین بندر ایران است که سالانه بیش از 100 میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود. این بندر به تنهایی 55 درصد صادرات و 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد. این بندر در فاصله بیست و سه کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است و بیش از 4800 هکتار وسعت دارد.

بسیاری از افرادی که با پرواز تهران بندرعباس به این شهر می‌روند و مدت زمان اقامت‌شان در بندرعباس کوتاه است، دلیلش مراجعه به این بندر و مبادلات مالی و تجاری است. دلیل تهیه بلیط هواپیما تهران بندرعباس نیز سرعت و امنیت مناسب برای رسیدن به این شهر و بندر تجاری است.


بندر شهید باهنر


سواحل و بندرهای معروف بندرعباس

این بندر یکی دیگر از بنادر مهم کشور است که در شهر بندرعباس واقع شده است. این بندر چند منظوره سومین بندر صادراتی کشور است و در زمینه‌های حمل و نقل کالا و مواد نفتی و غیر نفتی و همچنین جابه‌جایی مسافرین فعالیت می‌کند.
این بندر جزء هشت بندر فعال و قدیمی ایران است که در سال 1346 ساخت آن آغاز شد و تا قبل از انقلاب اسلامی به نام اسکله سورو معروف بود. 
بندر شهید باهنر یکی از فعال‌ترین و بزرگترین بنادر تجاری کشور بعد از خرمشهر در دهه 1350 و 1360 بوده است و سالیانه 8 میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری می‌کرد.
از ویژگی‌های این بندر می‌توان به موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق دریای خلیج فارس، اتصال به شبکه راه‌های بین المللی، نزدیکی به مناطق آزاد قشم و کیش و بنادر تجاری خلیج فارس اشاره کرد که این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از بندر شهید رجایی در منطقه تبدیل کرده است.

بندر شهید حقانی


سواحل و بندرهای معروف بندرعباس

این بندر که یکی از بنادر و اسکله‌های تابع مجتمع بندری شهید باهنر است، بزرگترین بندر مسافری خاورمیانه است که روزانه به جابه‌جایی مسافران زیادی به دیگر بنادر و اسکله‌ها می‌پردازد و در ایام تعطیلات نوروز نیز بیشترین جابه‌جایی مسافر از این مسیر انجام می‌گیرد.
بندر شهید حقانی بندرعباس با دارا بودن چند ترمینال مسافربری به مهمترین بندر مسافری تبدیل شده است و بیشترین مقصد حرکتی مسافرین از این بندر، به بندرهای قشم و هرمز می‌باشد. جالب است بدانید که قدمت این بندر به یک قرن می‌رسد.



سواحل و بندرهای معروف بندرعباس

بندرعباس شهر سواحل زیبا و رودخانه‌های آرام است که به علت دسترسی به آب‌های آزاد یکی از مقاصد گردشگری ایران شده است؛ شما نیز می‌توانید این شهر و پرواز تهران بندرعباس را برای مسافرت خود انتخاب کنید و از این همه زیبایی لذت ببرید.


شما می توانید از سایت علی بابا به نشانه https://www.alibaba.ir بلیط های سفر خود را برای تمامی مقاصد همچون مشهد و بلیط هواپیما تهران یزد خریداری کنید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر