بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
بازار سرمایه در پایان معاملات امروز پنجم خردادماه، افت چندروزه بازار و جان گیری مجدد تابلوهای بازار با چاشنی کاهش تنش‌های سیاسی، پرچم سبز را از تالار بورس، به نمایش گذاشت.
کد خبر : ۱۹۱۷۹۲
حوض حافظ سبز شد / نگاه سرمایه به پس‌کوچه‌های بازار
به گزارش بورس‌نیوز، امروز زیر تابلوهای بورس‌تهران باردیگر بورسی‌ها نفس کشیدند و خبرهای دلاری و دیگر ارزها هیجان و وسوسه را به بازار حافظ نکشاند.

بازار سرمایه در پایان معاملات امروز، با رشد ۳۲۵۹ واحدی را از خود بر جای گذاشت تا شاخص‌کل به ۲۱۷ هزار و ۵۷۳ واحد دست یابد البته بازار در ابتدای معاملات امروز شاخص کل بورس تهران در ابتدا با رشد ۱۶۲۷ واحدی کار خود را آغاز کرد تا نوید بازاری سبز را در ابتدای خردادماه به سهامداران بدهد.

حوض حافظ سبز شد / نگاه سرمایه به پس‌کوچه‌های بازار

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» نیز با افزایش ۹۳۳ واحدی به ۶۲ هزار و ۲۷۶ واحد رسید و شاخص‌کل «هم‌وزن» نیز با رشد ۱۲۵۴ واحدی همراه شد  تا به ۴۹ هزار و ۶۹۸ واحد دست پیدا کند ضمن آنکه شاخص بازار اول با ۲۴۳۶ واحد جاده صعودی را به خود گرفت و در پله ۱۶۲ هزار و ۳۸۲ واحدی ایستاد و در مقابل، شاخص بازار دوم نیز با ثبت روند مثبت همراه شد تا با ۶۳۲۲ واحد رشد، در پله ۴۲۳ هزار و ۳۳۹ واحدی را نظاره کند.

ارزش معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان رسید که ارزش بازار نقدی نیز برابر با یک هزار و ۷ میلیارد تومان بود که ناشی از جابه‌جا شدن ۳.۲۴۶.۷۱۲.۵۸۸ برگ سهم به تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۸۱ معامله بود.

حوض حافظ سبز شد / نگاه سرمایه به پس‌کوچه‌های بازار
تصویر بالا مربوط به ارزش معاملات بازار است.

در بررسی شاخص صنعت نیز می‌توان دریافت که این گروه با رشد ۲۹۸۷ واحدی به ۱۹۵ هزار و ۳۸۲ واحد دست پیدا کرد ضمن آنکه گروه مالی نیز با صعود ۳۱۶۱واحدی به ۲۵۸ هزار و ۳۲۷ واحد برسد.

در پایان معاملات امروز بازار اگر نگاهی به ارزش معاملات داشته باشیم، ورود نقدینگی باعث شد تا اغلب حوض‌های بزرگ بازار که شرکت‌های مطرحی را دارند حجم بگیرند تا بانک‌ها، قطعه‌سازان، سرمایه‌گذاری‌ها و اغلب گروه‌ها بتوانند از این نقدینگی بهره‌مند شوند گویا امروز بانکی‌ها سوار بر ماشین خودرویی‌ها در پایان معاملات از زیر تابلوی بورس خارج شدند.
با نگاهی از دیگر پنجره بازار می‌توان دریافت که فلزات اساسی، خودرو و صندوق‌های سرمایه‌‌‌گذاری قابل معامله در صدر قرار داشتند.
افت چندروزه بازار و جان گیری مجدد تابلوهای بازار با چاشنی کاهش تنش‌های سیاسی، پرچم سبز را از تالار بورس، به نمایش گذاشت ضمن آنکه گزارش‌های مثبت منتشر شده در کدال را نمی‌توان چندان بی‌تاثیر دانست.

حوض حافظ سبز شد / نگاه سرمایه به پس‌کوچه‌های بازار
تصویر بالا مربوط به حجم معاملات بازار است.

در بررسی‌های بیشتر می‌توان دریافت که نمادهایی همچون «وپاسار» با بیش از ۳۳.۸ میلیارد تومان، «پارند» با ۲۳.۱ میلیارد تومان، «فلوله» با ۲۱.۴ میلیارد، «وتجارت» با ۱۹.۲میلیارد تومان، «ولصنم» با ۱۶.۴میلیارد تومان، «کماسه» با ۱۵.۹میلیارد تومان و «وبملت» با ۱۵.۶ میلیارد تومان در این لیست قرار گرفتند.

از سوی دیگر نمادهایی همچون «شبندر»، «شپنا»، «شتران»، «وبملت»، «پارس»، «فولاد» و «فملی» جزو نمادهای فروشنده بازار محسوب شدند.

حوض حافظ سبز شد / نگاه سرمایه به پس‌کوچه‌های بازار
تصویر بالا مربوط به ارزش بازار است.

بر اساس این گزارش، نمادهایی همچون «همراه» با شاخص ۱۷۹واحد، «فملی» با ۱۶۷واحد، «کگل» با ۱۴۳واحد، «رمپنا» با ۱۳۴واحد، «فولاد» با ۱۲۵ واحد، «شبندر» با ۱۰۳واحد و «کچاد» با ۱۰۲واحد افزایش، بیشترین تاثیرگذاری را در بازار امروز داشتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر