بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
مدیر عامل شرکت رتبه بندی پارس کیان گفت:

تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر بازار کامودیتی های دنیا

مدیر عامل شرکت رتبه بندی پارس کیان گفت: جنگ تجاری که بین امریکا و چین شروع شده، بر کل بازار کامودیتی‌های دنیا از جمله بازار ایران تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است صادرات برخی شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد .
کد خبر : ۱۹۱۸۶۰

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا عربی مزرعه‌شاهی اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته در اقتصاد رخ داد و انتظاری که تحلیلگران از سودآوری شرکت‌ها داشتند، بعضی صنایع سودآوری خیلی بالاتری نسبت به پیش‌بینی‌ها داشته‌اند و بعضی دیگر کمتر، ولی اگر نگاهی به کل بازار بیندازیم، سودآوری آنها اغلب نسبت به گذشته مناسب‌تر و مطلوب‌تر بوده است.

وی افزود: در مجامع این انتظار وجود دارد که یا تقسیم سود انجام شود یا منابع به سهامداران تخصیص داده و به عنوان DPS پرداخت شود. به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جاری و گران شدن مواد اولیه و هزینه‌های سربار، شرکت‌ها نیازمند نقدینگی بیشتری هستند.

مدیر عامل شرکت رتبه بندی پارس کیان ادامه داد: در بعضی شرکت‌ها این ملاحظه وجود دارد که در تقسیم سود دقت بیشتری شود تا نقدینگی مورد نیاز عملیات در داخل شرکت باقی بماند و شرکت از این ناحیه دچار مشکل نشود. بنابراین لازم است مقررات افشا و میزان سود قابل تقسیم و مقررات افشا رعایت شود. زیرا معمولا شرکت‌ها سیاست تقسیم خود را بر مبنای این عوامل انجام می‌دهند .

مزرعه شاهی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود شرکت‌ها امسال مجامع خوبی را برگزارکنند و سهامداران در مجموع منتفع شوند. به نظر نمی‌رسد شرکت‌های موفق با توجه وضعیت فعلی و رشد سنگین سودآوری، سیاست خود را بخواهند تغییر دهند. زیرا ثبات تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها نیز فاکتور مهمی برای این شرکت‌هاست .

وی همچنین شرایط کامودیتی‌ها را به وضعیت بازارهای جهانی مرتبط دانست و توضیح داد: جنگ تجاری که بین امریکا و چین شروع شده، بر کل بازار کامودیتی‌های دنیا از جمله بازار ایران تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است صادرات برخی شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد .

مدیر عامل شرکت رتبه بندی پارس کیان درباره جنگ تجاری آمریکا و چین تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی که در حال حاضر در کل بازار‌های دنیا وجود دارد، موضوع جنگ تجاری امریکا و چین است که باید تعیین کنند در چه نقطه‌ای می‌خواهند به جمع‌بندی برسند. اگر همین شرایط ادامه داشته باشد، ممکن است امریکا با اروپا هم دچار مشکل شود و این نیز بر بازار تاثیر منفی خواهد گذاشت.

عربی مزرعه شاهی گفت: نکته قابل اهمیت این است که ماجرای چین و امریکا تا کجا ادامه دارد و به کجا ختم خواهد شد . اگر این کشمکش ادامه دار باشد، رشد صنعتی چین ممکن است دچار مشکل شود و به تبع آن، مصرف کامودیتی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد؛ از طرف دیگر، در یک بازه بلندتر زمانی ممکن است بر رشد اقتصاد امریکا هم تاثیر منفی ایجاد کند .


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه بانک ملت مطرح کرد:

وجود روش‌های متنوع در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

از سوی مدیرعامل شرکت بورس تهران انجام شد؛

انتصاب معاون امور ناشران و اعضا بورس تهران

کارشناس بازار سرمایه:

بازارهای موازی اشباع شدند

ارسال نظر