بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
در دنیا مالیات بر عایدی سرمایه صرفا مربوط به بازار مسکن نیست، بلکه در بازارهای مختلف و به شکل مختلفی به تناسب این بازارها مالیات اخذ می‌شود.
کد خبر : ۱۹۱۸۷۰

به گزارش بورس نیوز، سیده فاطمه حسینی، درباره اعلام خبری مبنی بر وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بازار ارز، اظهار کرد: در دنیا مالیات بر عایدی سرمایه صرفا مربوط به بازار مسکن نیست، بلکه در بازارهای مختلف و به شکل مختلفی به تناسب این بازارها مالیات اخذ می‌شود.

وی افزود: علاوه بر وضع مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن سال گذشته کمیسیون اقتصادی بر روی وضع مالیات بر ارز، سکه و خودرو و سایر بازارها بحث کرد. اعمال این سیاست صرفا در یک بازار و عدم هماهنگی بین این بخش‌ها با یکدیگر می‌تواند منجر به حرکت نقدینگی از یک بازاربه سوی بازار و حوزه‌های دیگر و ایجاد التهاب در این بازارها شود، به همین دلیل کمیسیون اقتصادی پیشنهاد کرد که به صورت جامع مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خانه ملت، در خصوص اینکه کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است. با توجه به اینکه جزییات این طرح فقط درباره بازار مسکن بود، پیشنهاد شد که این طرح جامع‌تر تدوین شود که بر این اساس به مرکز پژوهش‌ها ماموریت داده شد که اقدامات کارشناسی روی این طرح انجام شود.

حسینی ادامه داد: همزمان با ارائه طرح مالیات بر عایدی سرمایه از سوی برخی نمایندگان در حوزه مسکن، دولت نیز اعلام کرده که لایحه جامع‌تری در این زمینه به مجلس ارسال می‌کند.

این نماینده مجلس دهم بیان کرد: هدف از ارائه و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه بازتوزیع درآمدها است. همچنین از این طریق از اقشار ضعیف‌تر جامعه حمایت و درآمدهای مالیاتی دولت افزایش می یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه رویکرد کمیسیون متبوعش در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه مناسب بوده و حداقل در حوزه بازار مسکن اخذ این مالیات را تصویب کرده است، گفت: وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بازار ارز نیز که از سوی دولت مطرح شده می تواند به کاهش سفته بازی و سوداگری در بازار ارز کمک کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر