بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
مدیرعامل شرکت «کی بی سی» در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ورود کی بی سی به حوزه واردات تجهیزات پزشکی

اثر مثبت این اقدام بر سودآوری «کی بی سی» با اهمیت خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۱۸۷۵
ورود کی بی سی به حوزه واردات تجهیزات پزشکی

به گزارش بورس نیوز، سهم شرکت کی بی سی از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است. این شرکت که سال گذشته، افزایش سرمایه ۲۱ درصدی هم به ثبت رساند، در ۱۲ ماهه ۹۷ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۹۶، سود خالص تقریبا ۱۵ میلیارد تومانی محقق کرد. 

سیدرضا صالح مدیرعامل شرکت کی بی سی در خصوص دلایل اقبال سهم و وضعیت شرکت بیان کرد: شرکت کی بی سی به حوزه واردات تجهیزات پزشکی هم ورود کرده و با این اقدام، امسال حجم فعالیت های شرکت بیشتر از سال گذشته خواهد شد. اثر مثبت این اقدام بر سودآوری «کی بی سی» با اهمیت خواهد بود.

این فعال صنعت دارو در رابطه با تاثیر حذف احتمالی ارز دولتی بیان کرد: حذف ارز دولتی صنعت دارو از چند جنبه قابل بررسی است. اما از منظر سهامداری، در صورت حذف ارز دولتی شرکت برای تامین سرمایه در گردش، هزینه مالی بیشتری متحمل خواهد شد. بنابراین تامین سرمایه در گردش و نقدینگی شرکت های دارویی دچار چالش خواهد شد. به هر حال طرف حساب اصلی صنعت دارو، بخش دولتی است و در صورت حذف ارز دولتی دارو، بیمارستان ها و مراکز دولتی احتمالا به راحتی قادر به پرداخت وجه دارو به شرکت ها نخواهند بود.

وی افزود: از سوی دیگر در صورت تحقق این اتفاق، مبلغ ریالی سود شرکت های دارویی هم افزایش خواهد یافت؛ چرا که قطعا ۱۰ درصد حاشیه سود فروش دارو با دلار ۴۲۰۰ تومانی با درآمد فروش دارو بر مبنای ارز نیمایی، تفاوت خواهد داشت. با در نظر گرفتن جمیع شرایط، به نظر می رسد فعلا ارز دولتی صنعت دارو حذف نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر