بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

باید تحریم‌های داخلی را برطرف کنیم

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحریم‌های بین المللی مانع جدی بر سر راه تولیدکنندگان صنایع نیست. اگر می‌خواهیم مشکلات صنایع و تولید رفع شوند در وهله اول باید تحریم‌های داخلی را برطرف کنیم.
کد خبر : ۱۹۱۹۴۳

به گزارش بورس نیوز، فریدون احمدی درخصوص لزوم تقویت بازار سرمایه اظهار کرد: از آنجا که بسیاری از شرکت‌های تولیدی و موثر در اقتصاد در بورس هم حضور دارند، حمایت از بازار سرمایه در واقع حمایت از تولید داخلی خواهد بود .

وی افزود: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد کشور است و در این راستا می‌توان از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: منکر مشکلات و تنگناهای موجود نیستیم. باید پذیرفت که در حال حاضر مشکلاتی جدی در مسیر تولید داریم و فضای کسب و کار فعلی چندان به نفع تولید نیست و اگر برای آن چاره‌ای اندیشیده نشود، نفس تولید گرفته می‌شود.

احمدی توضیح داد: نقش بازار سرمایه در شرایط فعلی کشور برای استفاده از حجم نقدینگی مهم بوده و باید به کمک ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه، نقدینگی جامعه را به سمت فعالیت‌های تولیدی هدایت کرد. زیرا بزرگترین نیاز تولیدکنندگان، تامین نقدینگی است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: یکی از راهکارهای رفع مشکلات صنایع جذب نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید است. یکی از مشکلات و تنگناهای فعلی واحدهای تولیدی سرمایه در گردش بوده و اگر بتوان نقدینگی‌های سرگردان را به سمت تولید هدایت کرد مطمئنا بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود.

وی بیان کرد: برخی صاحبان صنایع گله‌مند هستند که محدودیت‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های بین‌المللی برای صنایع و تولیدکنندگان مشکل‌‌ساز شده و همین موضوع لزوم چاره‌اندیشی فوری برای عبور از مشکلات را دوچندان کرده است .

وی با بیان اینکه تحریم‌های بین المللی مانع جدی بر سر راه تولیدکنندگان صنایع نیست، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات صنایع و تولید رفع شوند در وهله اول باید تحریم‌های داخلی را برطرف کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری

ارسال نظر