بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
مدیر مالی «کمنگنز» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

از رشد ۷۰درصدی قیمت سهم تا پرش ۵۰۳درصدی سود خالص

به رشد سودآوری شرکت خوشبین هستیم؛ ولی نباید انتظار داشت جهشی مشابه جهش در سود تحقق یافته سال۹۷ نسبت به سال گذشته، امسال هم تکرار شود.
کد خبر : ۱۹۱۹۸۸
از رشد 70 درصدی قیمت سهم تا پرش 503 درصدی سود خالص

به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم های پربازده سال جاری، سهم معادن منگنز ایران بوده که از ابتدای امسال رشد قیمت تقریبا ۷۰درصدی در کارنامه خود ثبت کرده است. 

«کمنگنز» گزارشات خوبی هم منتشر کرده که این شرکت در ۱۲ماهه ۹۷ با پرش ۵۰۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، سود خالص ۱۴۳۵ریالی برای هر سهم محقق کرده و در ۲ماهه ابتدای ۹۸ نیز با رشد حدود ۱۷۰درصدی نسبت به دو ماهه ابتدای۹۷، درآمد نزدیک به ۱۴۷میلیارد ریالی شناسایی کرده است.

سید فرزاد آرمند مدیر مالی شرکت معادن منگنز ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلیل رشد سودآوری شرکت بیان کرد: در سال۹۷ هم حجم فروش و هم نرخ فروش افزایش یافت و افزایش سودآوری شرکت را رقم زد.

وی افزود: این روند تداوم خواهد داشت و به رشد سودآوری شرکت خوشبین هستیم؛ ولی نباید انتظار داشت جهشی مشابه میزان سود تحقق یافته سال۹۷ نسبت به سال گذشته، را تکرار کرده است.

آرمند در رابطه با تاثیر وضعیت تولید شرکت ذوب‌آهن اصفهان بر عملکرد «کمنگنز» اظهار داشت: عملکرد شرکت معادن منگنز ایران لزوما وابسته به وضعیت تولید ذوب‌آهن اصفهان نیست؛ ولی هر طرح و پروژه‌ای که به افزایش حجم تولید «ذوب» منجر شود می‌تواند سبب افزایش تقاضای محصول «کمنگنز» و افزایش حجم فروش این شرکت نیز شود بنابراین می‌توان گفت رونق و افزایش ظرفیت تولید «ذوب» اثر مثبتی بر عملکرد «کمنگنز» خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر