بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح احیای تالاب بندر انزلی که حدود 3 دهه پیش توسط جهاد کشاروزی شروع شده بود توسط سازمان محیط زیست متوقف شده است. این عمل اشتباه سازمان محیط زیست باعث شد، رسوبات به سرعت وارد تالاب شده و روند تخریب تالاب آغاز شود.
کد خبر : ۱۹۲۱۷۸

به گزارش بورس نیوز، حسن خسته‌بند عملکرد سازمان محیط زیست درباره تالاب انزلی انتقاد و اظهار کرد: سازمان محیط زیست وظایف خودش را در رابطه با تالاب انزلی به درستی انجام نمی دهد، طبق آمار این سازمان سالانه 700 هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود و عمق تالاب را طی چند دهه گذشته به شدت کاهش داده و از عمق 10 متری به 2 متر و حتی در برخی از قسمت‌ها به خشکی کامل رسانده است.

وی افزود: طرح احیای تالاب بندر انزلی که حدود 3 دهه پیش توسط جهاد کشاروزی شروع شده بود توسط سازمان محیط زیست متوقف شده است. این عمل اشتباه سازمان محیط زیست باعث شد، رسوبات به سرعت وارد تالاب شده و روند تخریب تالاب آغاز شود.

نماینده مردم بندرانزلی در خانه ملت ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های چند سال اخیر، اعتباراتی را برای تالاب انزلی گرفته و عملیات احیا را آغاز کردیم ، اما در حال حاضر این عملیات به کندی صورت می‌گیرد و باید تعداد تله‌های رسوب گیر افزایش پیدا کند، از طرفی آبخیزداری در پایین دست تالاب باید به درستی انجام شود تا رسوبات کمتر به سمت تالاب بیاید، همچنین پهنه‌ی تالاب نیز نیازمند لایروبی است، بی تردید اجرای هماهنگ تمامی این موارد علاج بخش تالاب انزلی خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: رودخانه‌های گوهررود و زرجوب یکی از آلوده‌ترین و سمی‌ترین رودخانه‌های جهان هستند. این دو رودخانه که مملو از شیرابه‌های زباله و پساب‌های کارخانه‌جات و زباله‌های مردم و مسافران بوده به همراه فاضلاب شهری رشت و شهر انزلی به تالاب انزلی می‌ریزد. متاسفانه همه این عوامل دست به دست هم دادند تا آب تالاب بزرگ انزلی آلوده شود، بی تردید این موضع ناشی از ضعف عملکرد سازمان محیط زیست است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر