بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
در مقایسه با سال مالی 96؛

زیان «شپترو» 64 درصد کاهش یافته است

شرکت پتروشیمی آبادان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، زیان هرسهم را ۲۲۶ ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال مالی۱۳۹۶ به میزان ۶۴درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۹۲۲۶۲

به گزارش بورس نیوز، شرکت پتروشیمی آبادان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، زیان هرسهم را ۲۲۶ ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال مالی۱۳۹۶ به میزان ۶۴درصد کاهش یافته است.

این شرکت زیان عملیاتی خود را ۶۳۱میلیارد ریال اعلام کرده که نسبت به سال مالی۱۳۹۶ معادل ۸۴ درصد افزایش داشته است. زیان خالص به ۷۹۴میلیارد ریال و زیان انباشته پایان دوره به یک هزار و ۹۸۰میلیارد ریال رسید.

یکی از مهمترین اهداف «شپترو» در سال ۱۳۹۸بازسازی و نوسازی واحد ۶۰۰ که مربوط به تولید وی سی ام است. همچنین بازسازی واحد ۳۰۰ و طرح افزایش دریافت خوراک از پالایشگاه که نتیجه نهایی افزایش تولید می‌شود را در دست دارد.

این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته است، اعلام کرد دردوره ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۸ بدلیل افزایش نرخ ارز برای فروش صادراتی و همچنین افزایش نرخ فروش داخلی در مجموع نسبت افزایش نرخ به سال۱۳۹۷به مقدار ۵۱ درصد در نرخ کل فروش محصولات پیش بینی شده است.

علاوه بر این در یپش‌بینی سال ۱۳۹۸ از آنجایی که نرخ مواداولیه متاثر از افزایش نرخ ارز در برخی از مواد اولیه مانند وی‌سی‌ام افزایش ۱۰۰درصدی و در سایر محصولات بیش از ۵۰ درصد افزایش پیش‌بینی شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر