بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۳
اولین و بزرگترین بزرگراه دو طبقه کشور

بهره برداری از بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره) در اصفهان

برای اجرای این پروژه عظیم شهری در فاز اول و دوم بیش از 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
کد خبر : ۱۹۲۳۰
بزرگراه دو طبقه امام خمینی (ره) به عنوان اولین بزرگراه دو طبقه کشور به مناسبت و همزمان با سفر دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش بورس نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان بزرگراه دو طبقه امام خمینی اصفهان ، یکی از پیشرفته ترین پروژه های عمرانی در زمینه حمل و نقل در کشور می باشد که توسط شهرداری اصفهان اجرا شده است و ارتباط مستقیمی بین رینگ چهارم یا همان رینگ حفاظتی و رینگ سوم شهر اصفهان برقرار می کند.
 
طول مصوب پل روگذر آن بیش از 5 کیلومتر در امتداد خیابان امام خمینی در شمال غرب اصفهان و از پارک قلمستان شروع و تا بعد از تقاطع بهارستان ادامه خواهد داشت.

در این پروژه عظیم که محل عبور خودروها را به دو طبقه تقسیم می کند در طبقه اول یا همکف خیابان ، دسترسی محلی به معابر و خیابانهای اطراف فراهم و طبقه دوم که به بهره بردای رسید ترافیک عبوری را شامل خواهد شد.از ویژگی بارز طراحی این بزرگراه دو طبقه ، امکان ایجاد خطوط ویژه حمل و نقل عمومی نظیر تراموا و یا اتوبوس پر سرعت در زیر پل آن می باشد .

برای اجرای این پروژه عظیم شهری در فاز اول و دوم بیش از 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار اصفهان در خصوص بهره برداری از این طرح عظیم شهری که برای اولین بار در کشورمان صورت گرفته است گفت: مزایای احداث بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره) در سالهای آینده بیش از پیش هویدا خواهد شد.

دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در رابطه با احداث این بزرگراه دو طبقه گفت: در حدود 30 سال است که خیابان امام خمینی(ره) بدلیل اهمیت ترانزیتی و حجم ترافیکی انواع طرحهای بهبود وضعیت ترافیکی را به خود دیده اما هیچ کدام از این طرحها نتوانسته به واقع مشکلات ترافیکی این بزرگراه را حل کند، به همین دلیل بر آن شدیم تا با اجرای طرحی کاربردی مشکلات این خیابان را به صورت ریشه ای حل کنیم و در همین راستا سه طرح را مورد بررسی قرار دادیم تا علاوه بر حل معضلات ترافیکی به تاسیسات پرتعداد و اصلی شهر که در این خیابان خودنمایی می کند آسیبی وارد نشود.

شهردار اصفهان اظهار داشت: گزینه اول ما زیرگذر بود که حدود 82 میلیارد تومان بودجه نیاز داشت، گزینه دوم هم این بود که در تقاطعهای پرترافیک زیرگذر احداث کنیم که از این کارهم با توجه به این که بودجه ای 63 میلیاردی را می طلبید منصرف شدیم و در آخر به مورد بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره) رسیدیم که با توجه به بررسی های علمی که توسط دانشکده عمران دانشگاه اصفهان انجام گرفت و همچنین نمونه های موفق خارجی که در شهرهایی مثل بانکوک و آمستردام مشاهده کرده بودیم طرح را به شورا بردیم و اعضای محترم شورا با تصویب این طرح موجبات شروع مراحل اجرایی پروژه را فراهم کردند.

دکتر سقائیان نژاد اذعان داشت: این پروژه توسط یکی از پیمانکاران موفق کشور که سابقه احداث پل غدیر اصفهان را هم در کارنامه دارد انجام شد تا از این حیث خیال ما و شهوندان بابت کیفیت پروژه راحت باشد.

شهردار اصفهان پیرامون مزیتهای این پروژه نیز افزود: خوشبختانه فضای زیر پل امکان پیاده سازی طرح تراموای شهری را برای ما فراهم می سازد که می تواند در آینده نیاز شدید شهر به این وسیله نقلیه را مرتفع سازد.

وی همچنین افزود: چهار کیلومتر از این طرح پایان یافته و امیدواریم تا پایان سال 88 این پروژه را به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار دهیم و فراموش نکنیم که این طرح که اولین بزرگراه دو طبقه در کشور است و همچنین پروژه شهید آقاخانی که اولین تونل زیرگذر در سطح کشور بود در سال نوآوری و شکوفایی برگ زرینی بر توسعه عمرانی کلان شهر اصفهان بود.

شهردار اصفهان همچنین اضافه کرد: در نگرشی کلی به پروژه عمرانی بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره) این موضوع مشهود است که این بزرگراه قدمی بلند در راستای اتصال رینگ سوم و چهارم ترافیکی شهر است که در سالهای آینده مزایای آن بیش از پیش هویدا خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر