بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

نقش مهم صادرات محصولات کشاورزی در ارزآوری

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صادرات محصولات کشاورزی نقش بسیار مهمی در ارز آوری دارد و باید به این موضوع توجه کنیم که این کار کمترین آسیب را در مقایسه با فعالیت‌های و صنایع دیگر دارد.
کد خبر : ۱۹۲۳۰۶

نقش مهم صادرات محصولات کشاورزی در ارزآوری

به گزارش بورس نیوز، علی ابراهیمی درخصوص افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور ما صادرات محصولات توجیه یافته و چاره‌ای جز تکیه بر صادرات غیرنفتی نداریم.

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی نقش بسیار مهمی در ارز آوری دارد و باید به این موضوع توجه کنیم که صادرات محصولات کشاورزی، کمترین آسیب را در مقایسه با فعالیت‌های و صنایع دیگر دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: نمی‌توانیم با بستن دست تولیدکننده از مصرف‌کننده حمایت کنیم. بازی کردن با تعرفه‌ها و ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به بهانه حفظ قیمت محصولات در بازار جز اینکه فرصت ارزآوری محدود کند و هیچ اثر مثبتی ندارد.

ابراهیمی تاکید کرد: تمام زحمت تولید محصولات کشاورزی بر عهده کشاورز بوده و نهاده‌های مورد نیاز خود را با نرخ آزاد تهیه می‌کند اما در زمان عرضه محصول با قیمت مناسب مقامات دولتی بدون توجه به زحمات آنها فرصت را از بین می‌برند. در شرایطی که صادرات نفتی و مواد پتروشیمی تحت تحریم شدید است ممنوعیت صادرات محصولات غیرنفتی و کشاورزی محدود کردن فرصت‌ها بوده و نوعی خودتحریمی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: تکلیف اقتصاد کشور بین اقتصاد آزاد و دولتی مشخص نیست و اختیار برخی مدیران دولتی به حدی افزایش یافته که به نوعی تصرف اموال خصوصی نیز محسوب خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

توزیع گوشت براساس کدملی سرپرست خانوار

در جهت تنظیم بازار خرما صورت گرفت؛

ماموریت ستاد تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی

ارسال نظر