بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
مدیر مالی «تلیسه» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اثر مثبت افزایش نرخ شیر خام بر سودآوری شرکت

به هر حال موافقت با نرخ 2390 تومانی شیر خام هم اتفاق مثبتی است که می تواند بخشی از افزایش هزینه ها را پوشش دهد.
کد خبر : ۱۹۲۳۳۲
به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم های پربازده چند ماه اخیر سهم شرکت دامداری تلیسه نمونه بوده است. این شرکت که رشد قیمت مناسب سهم را هم تجربه کرد، در سال 97 سود خالص بیش از ۱۴۸ میلیارد ریالی محقق کرده که نسبت به سود خالص سال 96 افزایش تقریبا 160 درصدی نشان می دهد. 
گزارش آمار تولید و فروش 2 ماهه «تلیسه» هم دلچسب بود و با یک پرش 85 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل این شرکت درآمد 207 میلیارد ریالی شناسایی کرده است.
امروز در حالی خبر تصویب نرخ 2390 تومانی شیر خام تصویب شد که چندی قبل رییس انجمن صنفی گاوداران از درخواست نرخ 2575 تومانی خبر داده بود. 

مظاهر ربیعی مدیر مالی شرکت دامداری تلیسه نمونه در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اگرچه به دلیل افزایش هزینه های تولید، نرخ مورد درخواست دامداران رقم بالاتری بود، اما به هر حال موافقت با نرخ 2390 تومانی شیر خام هم اتفاق مثبتی است که می تواند بخشی از افزایش هزینه ها را پوشش دهد.

وی افزود: قطعا افزایش بهره وری و راندمان تولید نسبت به افزایش نرخ خبر بهتری خواهد بود؛ چرا که با هر افزایش نرخی سفره خانوارها کوچکتر می شود. شرکت های دامپروری از جمله تلیسه نیز به منظور تحقق این امر تلاش می کنند از طریق زاد و ولد دام و افزایش تعداد دام و جایگزین کردن دام های جوان تر با دام های کم بازده، سودآوری بیشتری داشته باشند. البته این اقدام زمان بر است؛ ولی به طور میانگین می توان در هر 2 سال یکبار می توان تعداد دام های مولد را 50 درصد افزایش داد.

وی افزود: «تلیسه» هم چنین اقدامی انجام می دهد و در سال گذشته، 300 راس دام از طریق زاد و ولد به ظرفیت تولید شرکت افزوده شد. این افزایش تعداد دام، اثر مثبتی بر روند سودآوری شرکت دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر