بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
تحریم اسنپ در فضای مجازی آنقدر بین کاربران دست به دست چرخید تا اسنپ بیانیه رسمی داد.
کد خبر : ۱۹۲۳۵۵
اسنپ و اتفاق کوچکی که بحران ساز شد

به گزارش بورس‌نیوز، چند روز قبل فضای مجازی شاهد خبر تذکر یکی از رانندگان اسنپ به یک مسافر بد حجاب به همراه تصویر راننده در فضای مجازی از سوی مسافر بود.

اما خبری که خشم رانندگان را برانگیخت، خبر دلجویی اسنپ از مسافر خاطی بود که البته این خبر از سوی همان مسافر خاطی عنوان شد. 

در پی این اتفاق، موجی از واکنش‌های منفی به اسنپ آغاز شد. رانندگان از عدم همکاری با اسنپ می‌گفتند و کاربران فضای مجازی از تحریم اسنپ و حذف اپلیکشن اسنپ از گوشی‌های خود. اتفاقی که می‌توانست این غول اینترنتی را زمین‌گیر کند.

تحریم اسنپ در فضای مجازی آنقدر بین کاربران دست به دست چرخید تا اسنپ بیانیه رسمی داد.

« تکذیب شایعه برخورد با راننده »اسنپ و اتفاق کوچکی که بحران ساز شد

اما چه باید کرد؟ 
آیا بروز چنین اتفاقاتی که البته تا حدی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، می تواند تهدید جدی علیه غول های استارت آپی محسوب شود؟

چندی قبل خبرنگار بورس نیوز گفت‌وگوی متفاوتی با ژوبین علاقبند نایب رییس هیات مدیره و مغز متفکر اسنپ داشت و توجه به چند نکته خالی از لطف نیست.

اسنپ هلدینگی متشکل از شرکت‌های اسنپ تریپ، اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ هیت و اسکانو است و در اندیشه ورود به بازار سرمایه است.

اسنپ برای ۲ هزار راننده اشتغال زایی کرده است.

«مردم» پشتوانه اسنپ هستند و سفر ارزان تر برای مشتریان و افزایش درآمد رانندگان مهمترین مزیت سفر با اسنپ است.

۸۵ درصد از سفرهایی که از طریق اپلیکیشن های اینترنتی انجام می شود، سهم بازار اسنپ است.

اسنپ را می توان نسخه ایرانی «اوبر» در امریکا دانست. شرکت بزرگی که به تاکسی اینترنتی جهان تبدیل شده و این روزها از جابجایی مسافر با زیردریایی و هلی کوپتر سخن می گوید. اخیرا هم با ورود به وال استریت شگفتی ساز شد و با عرضه اولیه هر سهم به قیمت ۴۵ دلار، ۸۲ میلیارد دلار تامین مالی کرد. ارزش بازار این شرکت در وال استریت، از بورس ما بیشتر است.

به هر حال اسنپ در شرایط رکود اقتصادی نمونه موفق یک کسب و کار جدید بود و با ورود این شرکت و سایر غول های استارت آپی به بازار سرمایه، این بازار روزهای متفاوتی تجربه خواهد کرد. امیدواریم اتفاقی که رخ داد تجربه ای برای اسنپ و سایر استارت آپ ها باشد تا در آینده برای بروز چنین رویدادهایی آماده تر باشند.

با این حال شنیده شده است که شاید اسنپ حتی بخاطر چنین رخدادی، حتی دیگر مسافری برای زیر پل حافظ نگیرد و عطای ورود به بورس را کلا ببخشد.

متن کامل مصاحبه با ژوبین علاقبند را اینجا بخوانید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
سلام
هرجاصحبت ازپول باشداجرای قوانین حرف اخررامیزندموضوعیکه اتفاق افتاده اجل معلق بوده وگرنه مسافرحرف اول واخررادراسنپ میزند.
مسافریکه سگش راهم همراه سوارمیکندکمترلزبیحجابی وبدحجابی نیست .
امااگرراننده اعتراض کندنمره منفی میگیرد.
اسنپ وسایرشرکتها دراجرای قوانین اسلامی هیچگونه تعهدی ندارندضمنآ درمواقع شلوغی و..... .. غیرفعالندلذا همین امرباعث شده مسافربرهای غیراسنپ دربستی بامسفردرگیری ایجادشود.
مادوران گذارازرژیم سابق به نظام اسلامی راباکوهی ازمشکلات اعم ازسوی مردم یابیکفایتی مدیران وهجمه چندجانبه امریکا وایادیش مواجه هستیم به اینترتیب ملاحظه کاری سنگ راه حرکت نظام بوده ازطرفی گرانی ها هم مردم رابه بیتفاوتی سوق داده .
شترسواری دولا دولا رسیدن به مقصدرااگرنگوییم غیرممکن ولی بسیاربسیارسخت میگندتنهاکسانی بارمسئولیت نظام رابدوش میکشندکه فقیرودرعین حال معتقدبه ارزشهای نظام هستندکه البته اجرشان باخداوندمتعال ودمشان گرم .