بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
مدیرعامل فرابورس ایران گفت: سازمان بورس به عنوان ضرب‌الاجل برای ارائه آخرین پیشنهادات درباره اصلاح بازار پایه را روز شنبه ۲۵ خرداد ماه ۹۸ اعلام کرد تا تمامی نظرات و پیشنهادات در این باره به کانون‌ها اعلام شود.
کد خبر : ۱۹۲۳۷۴

به گزارش بورس نیوز، امیر‌هامونی درباره جزییات جلسه شاپور محمدی، معاونان و مدیران این سازمان و روسای کانون‌ها با موضوع تغییر مقررات بازار پایه اظهار کرد: اعضای حاضر در جلسه درخصوص اصلاح مقررات بازار پایه اتفاق نظر داشتند. مقرر شد جزئیات و برخی از نکات که در جلسات گذشته کانون هم مطرح شده بود بازنگری شود.

وی افزود: کانون‌ها نقطه اتصال بدنه نظارتی بازار سرمایه با سهامداران و معامله‌گران حقیقی و حقوقی هستند. بنابراین جمع‌آوری نکات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات درخصوص اجرای این دستورالعمل به عهده این نهادها گذاشته شد.

مدیرعامل فرابورس بیان کرد: قرار شد که تا روز شنبه هفته آینده مورخ ۲۵ خرداد ۹۸ تمامی نظرات در خصوص تدریجی بودن و دفعی بودن این دستورالعمل به سازمان بورس و فرابورس از طریق کانون‌ها اعلام می‌شود.

هامونی ادامه داد: دررابطه با پنهان بودن یا نمایش سفارشات نیز نکاتی عنوان شد و مقرر شد که کانون‌ها نظرات اهالی بازار سرمایه را جمع‌آوری و به ما اعلام کنند.

وی درباره حجم سهام مورد معامله در این بازار توضیح داد: در حال حاضر اندازه این حجم «یک» بوده و قرار شد که درباره این مساله نیز کانون‌ها نظرات خود را ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس ایران تصریح کرد: مصوبات هیات مدیره فرابورس حفظ عدد «یک» بود و قرار شد تا ۶ ماه آینده نیز این اندازه تغییری نکند اما گویا در این باره کانون‌ها و سهامداران دغدغه‌ دارند. لذا قرار شد در این خصوص کانون‌ها نظرسنجی‌های لازم را صورت داده و نتیجه را تا روز شنبه به فرابورس و سازمان بورس اعلام کنند.

هامونی ادامه داد: در خصوص روزهای معاملاتی تابلوها، که دو روز در هفته تعیین شده بود، نیز پیشنهاداتی مطرح شد. همچنین در خصوص دامنه نوسان در روزهایی که کشف قیمت نداریم نیز بحث و گفت و گو شد. مقرر شد کانون‌ها در خصوص دامنه نوسان نیم درصدی تا یک درصدی هم نظرسنجی‌هایی را انجام دهند.

وی تاکیدکرد: سازمان بورس به عنوان ضرب‌الاجل برای ارائه آخرین پیشنهادات درباره اصلاح بازار پایه را روز شنبه ۲۵ خرداد ماه ۹۸ اعلام کرد تا تمامی نظرات و پیشنهادات در این باره به کانون‌ها اعلام شود.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: در اولین جلسه کمیته فقهی در هفته جاری موضوع مقررات بازار پایه مطرح و نظرات اعضای کمیته فقهی اعلام می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر