بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

پیش‌بینی روند بازار سرمایه در فصل تابستان + معرفی گزینه‌های برتر

با در نظر گرفتن کلیه جوانب، گروه فلزی و معدنی چشم انداز روشن تری نسبت به سایر صنایع دارد.
کد خبر : ۱۹۲۵۳۴
پیش بینی روند بازار سرمایه در فصل تابستان + معرفی گزینه های برتر

به گزارش بورس نیوز، با توجه به انتشار گزارش عملکرد 12 ماهه اکثر صنایع بورسی و نیز شفاف شدن وضعیت فروش در سال جاری، روند بازار سرمایه در فصل تابستان تا حدی قابلیت پیش بینی یافته و بسیاری از سهامداران در تدارک اصلاح پرتفوی خود هستند. به همین منظور نظر چند تن از کارشناسان ابزار سرمایه در خصوص پیش بینی روند بازار در فصل تابستان و گزینه های برتر جهت سرمایه گذاری را جویا شدیم.

علی قدرتی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بصیر کوثر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: روند تولید و فروش شرکت ها نویدبخش تابستان داغی است و به نظر می رسد روند کلی بازار سرمایه در 3 ماهه آینده مثبت خواهد بود. به رشد شرکت های معدنی و فلزی و صنایع غذایی، و نیز صنایع تجهیزاتی بسیار خوشبین هستم. گروه بانکی هم به دلیل روند رو به رشد سودآوری، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه در همین راستا به بورس‌نیوز گفت: تثبیت نرخ دلار در محدوده 12 تا 14 هزار تومان، اتفاق مثبتی برای بازار سرمایه است و به همین دلیل هم روند کلی بازار سرمایه در 3 ماهه دوم سال را صعودی ارزیابی می کنم. ضمن اینکه موضوع تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، می تواند بهانه خوبی برای رشد سهم ها باشد. همچنین بسیاری از صنایع، مجوز افزایش نرخ فروش محصول گرفته و این افزایش نرخ ها اعمال شده و این اتفاق هم اثر مثبتی بر جای خواهد گذاشت. با در نظر گرفتن کلیه جوانب، گروه فلزی و معدنی چشم انداز روشن تری نسبت به سایر صنایع دارد.

امین قهرمانی کارشناس بازار سرمایه در این مورد به بورس‌نیوز گفت: روند بازار سرمایه بیش از هر چیز تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارد. به نظر می رسد نرخ ارز صعودی بوده و دلار تا قیمت 15 هزار و 500 تومان جای رشد دارد. افزایش نرخ ارز، روند بازار سرمایه را هم مثبت خواهد کرد. شرکت های پالایشی، دارویی و تا حدودی هم گروه فلزات پتانسیل بیشتری برای رشد خواهند داشت. 

وی در رابطه با خبر تمدید معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها برای تمامی شرکت های بازار سرمایه که از طرف معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس مطرح کرده اند اظهار داشت: از مدتی قبل زمزمه تمدید مهلت معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها شنیده می شود که البته شنیده های قبلی حاکی از امکان این افزایش سرمایه بر اساس صورت های مالی سال 96 و نیز برخی پیش شرط های دیگر بود. 

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: قیمت بعضی سهم ها مثل سهم ایران خودرو هم با این زمزمه رشد زیادی کرده است. در حال حاضر نمی توان با صرف یک خبر از قول یکی از مسوولان بدون آنکه جزئیات خبر مشخص باشد، اظهار نظر کرد. اگر شرایط این معافیت مالیاتی مانند سال قبل فقط شرکت های مشمول ماده 141 را در بر بگیرد، فقط بعضی تک سهم ها مانند سهم ایران خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ ولی اثر این خبر را بر کلیت بازار سرمایه چندان بااهمیت ارزیابی نمی کنم.

درباره پیش بینی نرخ ارز اینجا بیشتر بخوانید.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر طراحی سیستم‌های شرکت ایساکو خبر داد:

فراهم شدن بهره برداری مجدد از اپلیکیشن ایساکو

ذره‌بین به سومین خودرویی رسید؛

برگ زرینی دیگر از صنعت خودروسازی کشور

ارسال نظر