بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
تجربه سهامداران نسبت به برگزاری مجامع پس از عرضه‌های اولیه در سال‌جاری مناسب نبود زیرا سهامداران برای دریافت سود اندک به بانک‌ها مراجعه نمی‌کنند و این نقدینگی در حساب شرکت‌ها باقی خواهد می‌ماند.
کد خبر : ۱۹۲۶۳۳
علیرضا تاج‌بر عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز با ارزیابی چرایی ایجاد ذهنیت منفی نسبت به عرضه‌های اولیه قبل از برگزاری مجامع و بلوکه شدن سرمایه‌های مردم، اظهارکرد: تصمیم‌گیر اصلی عرضه‌اولیه و مجامع طبیعتا بورس است و باید چرایی آن از سوی مسئولین پاسخ داده شود اما ظاهر قضیه اصلا خوشایند سهامداران نیست.

وی ادامه داد: باید تحلیل مسئولین را نسبت به عرضه‌های اولیه هنگام برگزاری‌های مجامع جویا شد زیرا تجربه بازار مخصوص بر نماد «دکپسول» چندان مناسب نبود و هنگامی که سود تقسیم شد، طبیعتا بسیاری از سهامداران برای دریافت سود خود به بانک‌ها مراجعه نمی‌کنند و این نقدینگی در حساب شرکت باقی خواهد ماند.

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در پاسخ به اینکه ثبت‌نام در سجام و ثبت شماره حساب برای چنین مواقعی است، افزود: با تکمیل پروژه‌ شرکت سپرده‌گذاری، شماره حساب منحصربه‌فردی برای سهامداران ثبت و دیگر نیازی به پیگیری و شماره‌حساب یا فکس کردن دیگر نیست.

تاج‌بر تاکید کرد: اگر این سامانه سجام به ناشرین متصل شود و منبع دریافت شماره حساب در سامانه سجام تعیین شود؛ حتی هزار تومان را هم می‌توانند به حساب سهامدار واریز کنند؛ هدف این پروژه واریز منابع به سهامداران بوده و امیدواریم زودتر این اتفاق رخ دهد
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تجدید ارزیابی به این شرکت دارویی می‌رسد!

افزایش‌سرمایه «دکپسول»، شاید وقتی دیگر

تجدید ارزیابی به این شرکت دارویی می‌رسد!

افزایش‌سرمایه «دکپسول»، شاید وقتی دیگر

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
خوب چه زماني حساب اعلام شده سهاماران در سجام جهتواريز سودهاي واريز نشده فعال ميشه
یک دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
آیا بهتر نیست بعد از مجمع عرضه بشه که هم سهامداران بدونن چه سهمی رو با چه قیمتی می خرند . در دکپسول شاهد ابطال معاملات به نفع سهامداران خرد بودیم که ناشی از اطلاعات فاش نشده قبل از مجمع و پیش بینی های های نه چندان درست از قیمت واقعی سهم بودیم که باید فکری به حال آن شود.