بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کسب زیان ۷۲هزار میلیارد ریالی در سال۹۷؛

زیان‌انباشته «سمایه» به بیش از ۱۸۵هزار میلیارد ریال رسید

این شرکت صورت‌های مالی سالیانه خود را منتشر کرد و بار دیگر شاهد رکوردشکنی‌های این بانک در کسب زیان بودیم.
کد خبر : ۱۹۲۶۴۵

زیان‌انباشته بانک سرمایه به بیش از 185 هزار میلیارد ریال رسید/کسب زیان 72 هزار میلیارد ریالی در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بانک‌سرمایه صورت‌های مالی سالیانه خود را منتشر کرد و بار دیگر شاهد رکوردشکنی‌های این بانک در کسب زیان بودیم.

بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند ماه بانک سرمایه، این بانک تنها در عرض یک سال، مبلغ ۷۲ هزار و ۴۱۶میلیارد ریال زیان خالص و معادل ۱۸هزار و ۱۰۴ریال به ازای هر سهم محقق کرد تا به این ترتیب شاهد رکوردشکنی‌های پی در پی این بانک در کسب زیان باشیم.

زیان انباشته این بانک تا پایان سال گذشته به بیش از ۱۸۵هزار و ۹۶۳میلیارد ریال و معادل ۴۶.۴۹۰ریال به ازای هر سهم رسید.

افت سنگین درآمد‌های سود و وجه التزام بانک در سال گذشته، عامل اصلی رشد زیان این بانک در سال گذشته بوده، جمع سود تسهیلات و وجه التزام و سود سرمایه‌گذاری‌های بانک در سال گذشته با ۷۱درصد کاهش به ۵.۱۰۰میلیارد ریال رسیده که ۱۲هزار میلیارد ریال افت را نسبت به سال۹۶ نشان می‌دهد.

زیان‌انباشته بانک سرمایه به بیش از 185 هزار میلیارد ریال رسید/کسب زیان 72 هزار میلیارد ریالی در سال 97

رشد بیش از ۱۴هزار میلیارد ریالی هزینه‌های مالی شرکت در سال گذشته و رسیدن این آیتم هزینه‌های به بیش از ۳۰هزار میلیارد ریال، عامل مهم دیگری در رشد زیان خالص شرکت در سال گذشته بوده است.

جمع سود سپرده‌گذاران در سال گذشته بیش از ۳۵هزار میلیارد ریال محاسبه شده و این در حالی است که کل سود تسهیلات و وجه التزام در حدود ۵هزار میلیارد ریال بوده که نشان از عدم تناسب شدید سود سپرده‌های پرداختی و سود تسهیلات دریافتی بانک بوده که در نوع خود بسیار عجیب و ترسناک به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر