بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد:

سهامداران ریسک نقدشوندگی سهام را در نظر بگیرند

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد گفت: سهامداران باید همیشه ریسک نقدشوندگی سهامشان را در نظر بگیرند؛ به سهامداران تازه کار هم اکیدا توصیه می‌شود با بررسی صندوق‌های سرمایه گذاری خوب بازار به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها اقدام کنند تا ریسک کمتری متحمل شوند.
کد خبر : ۱۹۲۶۸۶

به گزارش بورس نیوز، مجتبی شهبازی اظهار کرد: با وجود اینکه مدتی سهام شرکت‌های کوچک مورد اقبال بازار بودند، اما طی روزهای گذشته شاهد کوچ نقدینگی از سهام این شرکت‌ها بودیم. در حال حاضر با توجه به اخبار و شایعات مربوط به گروه بانکی به خصوص در نماد بانک ملت مبنی بر نرخ تسعیر ارز پایینتر از انتظار بازار باعث شده تا در گروه بانکی شاهد جو منفی باشیم.

وی افزود: چند هفته‌ای است که بیشتر تقاضای بازار به سمت گروه‌های کوچک سوق پیدا کرده، اما با به اصطلاح پرشدن قیمت این نمادها و شناسایی سود، برخی سرمایه‌گذاران ترجیح دادند تا به خروج از این نمادها اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نکته‌ای که سرمایه‌گذاران باید به آن توجه کنند این است که نمادهای کوچک همواره با ریسک عدم نقدشوندگی آسان مواجه هستند؛ از طرفی در گروه‌‌ها و نمادهای بزرگ بازار، مانند فلزات و معادن حجم معاملات روزمره به طور مطلوبی بالاست که این ریسک نقد شوندگی را پایین می‌آورد؛ همچنین هنوز به زعم کارشناسان وضعیت بنیادین گروه‌های فلزات، معادن، پتروشیمی و بانکی مناسب است و به زودی باید شاهد ورود نقدینگی به این گروه‌ها باشیم.

شهبازی درباره صنایع پرنوسان بیان کرد: در میان گروه خودرویی تقریبا شایعات و اخبار غیرموثق بسیار تعیین‌کننده شده و به نظر می‌رسد، این گروه کماکان درگیر نوسانات زیاد باشد.

وی خاطرنشان کرد: سهامداران حرفه‌ای حتما قبل از خرید سهام آن را به طور دقیق و بنیادی بررسی کرده و سپس اقدام به خرید آن کنند. 

شهبازی تاکید کرد: سهامداران باید همیشه ریسک نقدشوندگی سهامشان را در نظر بگیرند؛ به سهامداران تازه کار هم اکیدا توصیه می‌شود با بررسی صندوق‌های سرمایه گذاری خوب بازار به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها اقدام کنند تا ریسک کمتری متحمل شوند.

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد گفت: اصولا در کشورهایی که تورم بالایی دارند، بعد از چند سال شرکت‌ها از ارزش واقعی خود فاصله می‌گیرند و در این شرایط صورت‌های مالی بیانگر ارزش واقعی شرکت‌ها نیستند؛ به همین دلیل بهتر است با اجازه تجدید ارزیابی به شرکت‌ها به افزایش شفافیت ارزیابی دارایی‌ها کمک شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر:

نحریم تاثیر زیادی روی شرکت های صادراتی نداشت

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار:

توسعه بازار اوراق بدهی ضروری است

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی گفت:

اجرای سامانه نامک، موثر برای کاهش ریسک کارگزاری ها

ارسال نظر