بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه میعانات گازی و نفت خام تصویب شد؛

احداث پتروپالایشگاه‌ها از بهارستان موافقت گرفت/ بورس یکی از بازوهای نقدینگی طرح مجلس

در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه میعانات گازی و نفت خام را تصویب کردند.
کد خبر : ۱۹۲۸۷۵

به گزارش بورس نیوز، سکینه الماسی، درباره این کلیات اظهار کرد: احداث پالایشگاه پاسخ هوشمندانه ایران به تحریم‌های نفتی، رونق تولید، اشتغال‌زایی و موضوع ارزش افزوده نفت است.

وی افزود: از ۶۵۰ پالایشگاه موجود در دنیا تنها ۴۰ پالایشگاه بر مبنای نفت ایران طراحی شده که زمان تحریم نفتی خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهند، از این رو راهکار اصولی ضدتحریمی برای مقاوم‌سازی احداث پتروپالایشگاه به اندازه نفت خام و میعانات گازی و تبدیل آن به فرآورده‌ها و صادرات بیش از ۵۰ نوع محصول است که به دلیل تنوع برای مشتریان قابل تحریم نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با این طرح ما شاهد توسعه پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی به مدت یک‌ سال با استفاده از تسهیلات لازم خواهیم بود.

سیدکاظم دلخوش اباتری، نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص موافقت با این طرح بیان کرد: این طرح نشات گرفته از قوانین بالادستی است. به اعتقاد من قوانین زیادی درباره استفاده از سرمایه‌های مردم در بخش پالایشگاه‌های میعانات گازی در کشور وجود دارد.

علی بختیار، با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید ببرد، توضیح داد: با این طرح می‌توان نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کرد. این طرح با همکاری وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان برنامه و بودجه و البته بورس تدوین شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب این طرح در مجلس، مردم به جای روانه شدن به سمت بازار سکه، مسکن و خودرو می‌توانند به سوی مشارکت در احداث پالایشگاه‌های میعانات گازی جذب شوند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، دوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، با ۱۳۶ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن، موافقت کردند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی خبر داد:

بورس انرژی میزبان عرضه میعانات گازی

در مهرماه سال جاری برگزار می شود؛

برگزاری چهارمین ارزیابی آتش نشانان وزارت نفت

فعال اقتصادی در بخش صادرات فرآورده‌های نفتی:

در تحریم‌های گذشته نیز مشکل فروش نفت داشتیم

ارسال نظر