بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
نگرانی از افت میزان عرضه نفت توسط ایران در بازارهای جهانی و نگرانی‌های ناشی از کمبود عرضه در این بازار، قیمت‌ها را افزایشی کرده است.
کد خبر : ۱۹۲۹۲۸

به گزارش بورس نیوز، اظهارات مایک پمپئو درخصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد و قیمت هر بشکه نفت را با ۰.۴ درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۴۶ سنت رساند.

این در حالی است که قیمت نفت وست تگزاس با رشد ۰.۷ درصدی به هر بشکه ۵۷ دلار و ۸۳ سنت رسید.

تنش‌ها میان آمریکا و ایران در خصوص پهباد جاسوسی آمریکا موجب ایجاد موج جدیدی از ترس سرمایه‌گذاری بین تجار شده و این در حالی است که نگرانی از افت میزان عرضه نفت توسط ایران در بازارهای جهانی و نگرانی‌های ناشی از کمبود عرضه در این بازار، قیمت‌ها را افزایشی کرده است.

بر این اساس، رئیس جمهور امریکا هفته گذشته گفت که وی یک حمله تلافی جویانه که قرار بود در واکنش به سرنگونی یک پهپاد جاسوسی توسط ایران انجام شود را لغو کرده و اینکه وی به دنبال جنگ با ایران نیست.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک در این خصوص گفت: درگیری‌ها در خاورمیانه در ابتدای هفته موجب تقویت قیمت نفت شده و بازار منتظر واکنش ایران به تهدید آمریکا مبنی بر وضع تحریم‌های بیشتر است.

هفته گذشته پس از آنکه ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را سرنگون کرد، قیمت نفت به شدت افزایش یافت. آمریکا مدعی بود که این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی قرار داشته، اما تهران تاکید کرد که پهپاد مذکور را بر فراز آب‌های سرزمینی خود ساقط کرده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم متشکل از چهار شرکت ایران اتفاق افتاد؛

امضای تفاهمنامه توسعه میدان بندکرخه

یک پژوهشگر اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بررسی چشم انداز آتی دلار، طلا و نفت / معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری

ارسال نظر