بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
به مناسبت روز دهم تیرماه تشریح شد؛

تبریک وزیر صمت به مناسب روز ملی صنعت و معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن در پیامی با تبریک این روز ملی به صنعتگران، معدنکاران و تمامی تولیدکنندگان به تعدادی از سیاست‌های اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تحقق رونق تولید اشاره کرد.
کد خبر : ۱۹۳۰۸۰

به گزارش بورس نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن  با انتشار پیامی با تبریک این روز ملی به صنعتگران، معدنکاران و تمامی تولیدکنندگان به تعدادی از سیاست‌های اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تحقق رونق تولید اشاره کرد.

در محورهای این پیام آمده است:

تلاش برای رونق تولید و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید، سرلوحه‌ی تمامی فعالیت‌ها و اقدامات وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار دارد.

توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه با محوریت کشورهای همسایه با تقویت مزیت‌های کشور، در شرایط کنونی مستلزم تلاش بی وقفه کارگزاران حاکمیت، تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان و تمامی دست‌اندرکاران اقتصاد کشور است تا در شرایط کنونی صادرات غیر نفتی جایگاه شایسته خود را بیش از هر زمان دیگری پیدا کند.

برای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی (کالا و خدمات) به کشورهای هدف، توانمندسازی و توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات SMEها و گسترش قراردادهای تهاتری کالا- کالا برای مبادلات کالاهای وارداتی و صادراتی از مهم ترین برنامه‌های وزارت صمت است.

در بخش توسعه معادن و صنایع معدنی نیز اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی با هدف برنامه ریزی جهت شناخت مزیتها و پتانسیل‌های معدن و صنایع معدنی، اجرای پروژه توسعه فعالیت‌های اکتشافی، اجرای پروژه احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک به تعداد 150 معدن، اجرای پروژه تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی (فولاد، مس و آلومینیوم) و تجهیز و نوسازی معادن کشور را می‌توان از مهم ترین اولویت‌ها برشمرد.

اولویت جدی دولت و بخصوص وزرات صنعت، معدن و تجارت؛ رفع موانع تولید، احیا و نوسازی واحدهای صنعتی با جلب مشارکت و تعامل بخش خصوصی، نخبگان و دانشگاهیان است.

تقویت ساخت داخل و تولید قطعات وارداتی با تکیه بر توانمندی نیروهای مستعد و پرتلاش داخلی، راهکار برون رفت از مشکلات کنونی است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سال 1398 تحت عنوان رونق تولید نامگذاری شده است که هدف آن حفظ تولید در سطح موجود و استفاده حداکثری از ظرفیتهاست. براین اساس برنامه ویژه ای مشتمل بر 35 پروژه برای سالجاری تدوین شده است.

در بخش توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید با تسهیلاتی معادل 14هزار میلیارد ریال، اجرای پروژه توسعه و تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک به میزان 25 درصد با ایجاد اشتغال 93 هزار نفر و سرمایه در گردش به میزان 44 هزار میلیارد ریال، اجرای پروژه ساماندهی و تکمیل محصولات لوازم خانگی، اجرای پروژه توسعه صنایع دریایی با منابعی معادل 793 میلیون یورو، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین به تعداد 202500 دستگاه و حمایت از تامین و توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی به تعداد 13100 انواع واگن از مهم ترین برنامه‌هاست.

همه‌ی بخش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید تمام تلاش خود را برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد انگیزه و امید در جامعه به کار گیرند تا دشمنان قسم خورده‌ی انقلاب این بار نیز همچون گذشته در اجرای نقشه‌ها و دسیسه‌های شوم خود مایوس شوند.

مسیر توسعه کشور با تکیه بر نیروهای جوان و تحصیل‌ کرده، اساتید دانشگاه، مدیران و مهندسان و کارگران ماهر، مجموعه ای از ذخایر درجه یک معدنی، موقعیت استثنایی کشور و همسایگی با چند کشور و‌هاب منطقه بودن و سایر عوامل مهم و ویژه کشور تسهیل خواهد شد و وظیفه داریم از این مزیت‌های مطلق و نسبی به بهترین شیوه و بالاترین بهره وری برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

اینجانب ضمن قدردانی از همه تلاش‌های بخش‌های خصوصی و دولتی تولید، فرارسیدن دهم تیرماه که مصادف است با روز ملی صنعت و معدن را به همه‌ی تولیدکنندگان، صنعتگران، معدنکاران و همه بخش‌هایی که دستی بر ارتقا عظمت تولید دارند تبریک عرض می‌کنم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

سود مرکب نه شرعی بوده و نه قانونی

یک مقام مسئول در سرمایه‌گذاری سلیم عنوان کرد:

مزیت منحصر به فرد صنعت لوازم خانگی ایران در امسال

ارسال نظر