بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
فرایند صحبت های آمریکا و عکس العمل های آن بر اقتصاد ایران تاثیر درجه چندم است و در کوتاه مدت عکس العمل آن بر بازار کمتر است ولی در بلند مدت آسیب رسان است .
کد خبر : ۱۹۳۱۳۶

حمیدرضا دانش کاظمی مدیرعامل کارگزاری آتیه در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص توافق های آمریکا با سایر کشور در روزهای اخیر و تاثیر آن بر بازار بورس ایران گفت :کش و قوس های سیاسی و فرآیند حرکت دولت آمریکا در سال های اخیر زیاد بوده است و عکس العمل بازار بورس ایران به این فرآیند نسبت به سالهای گذشته حاد نیست.

وی عنوان کرد : اوایل اگر سیاست مداری در آمریکا عطسه می کرد بازار ایران تب می کرد ولی در حال حاضر آثار کوتاه مدت در بازار زیاد نیست، اکثر شرکت ها و صنایع راه فروش سهام و محصولات خود را تا حدود زیادی پیدا کرده اند اما نکته مهم این است که هرچقدر ما تحریم ها را دور بزنیم تاثیر نرخ های جهانی و کامودیتی ها بر روی بازار خیلی جدی است . در واقع با بالا رفتن نرخ کمودیتی ها در جهان بازارما آسیب کمتری متحمل می شود و اگر روند رو به پایین طی کنند و حتی کشور تحریم هم نباشد آسیب بیشتری خواهیم داشت.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به اهمیت و جدیت روند قیمت های جهانی کالاهای فلزی تاکید کرد : فرایند صحبت های آمریکا و عکس العمل های آن بر اقتصاد ایران تاثیر درجه چندم است و در کوتاه مدت عکس العمل آن بر بازار کمتر است ولی در بلند مدت آسیب رسان است .

دانش کاظمی ادامه داد : موضوع بسیار مهم نرخ ارز است که در سال 97 و 98 بسیار تاثیرگذار بوده و سود آوری شرکت ها جذاب شده است. در گذشته ،حباب ها در بورس ، باعث کاهش سودآوری شرکت ها می شد اما امروز قیمت سهم ها با سودی که در مجامع وجود دارد وتناسبات در سود سال های آتی فضای بورس را از حباب دور می کند. البته نوسانات بازار همواره طبیعی است و اثرات قیمت های جهانی بربازار بورس موثر است ولی فکر نمی کنم حباب جدی باشد. مگر در دولت ترامپ ، بحرانی همانند بحران رهنی در انتهای دولت بوش را شاهد باشیم و اتفاق اقتصادی خاصی بیفتد که موجب کاهش قیمت ناگهانی کامودیتی ها و در نهایت سقوط بورس ایران باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

نقدشوندگی حداکثری یکی از عوامل پویایی بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

نقدشوندگی حداکثری یکی از عوامل پویایی بازار سرمایه

ارسال نظر