بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان که در حال حاضر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، می‌تواند نقطه آغاز همکاری‌ها و توسعه روابط تجاری ایران با دیگر کشورهای همسایه باشد.
کد خبر : ۱۹۳۱۸۸
افزایش بیش از یک میلیارد ریالی مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی اظهار کرد: بیش از ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای همسایه انجام می شود، اما با در نظر گرفتن ظرفیت های تجاری موجود به راحتی می توان میزان صادرات به این کشورها را افزایش داد.

وی افزود: لازم است برای برقراری مبادلات تجاری مناسب با کشورهای همسایه روی نیازهای کالایی آنها مطالعات دقیقی صورت بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بسیاری از اقلام کالایی تولیدی ایران مشتریان خوبی در کشورهای همسایه دارد که باید برای معرفی و بازاریابی درست آنها اقدام‌ شایسته‌ای انجام شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: افزایش مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان که در حال حاضر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، می‌تواند نقطه آغاز همکاری‌ها و توسعه روابط تجاری ایران با دیگر کشورهای همسایه باشد.

وی تاکید کرد: توجه به استان‌های مرزی برای توسعه صادرات و تنظیم بهتر مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه، دارای اهمیت است. اختیارات لازم به استان‌های مرزی اعطا خواهد شد تا با همراهی و همکاری تشکل‌های بخش خصوصی بتوانند تحرک مناسبی در روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه فراهم کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مبنای توسعه فعالیت‌های تجاری کشور، بخش خصوصی و تشکل‌های مربوط به آنهاست و باید با بکارگیری ظرفیت‌های بالقوه این بخش به نوعی روی توانمندی‌های آنها بیش از پیش سرمایه‌گذاری کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر