بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ذوب‌شدن ملت در کوره‌های امین دیار اصفهان تا از دست‌دادن کرسی که برای دیگر اصفهانی گران تمام خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۳۲۵۰
آتش سرد کوره‌ها زیر دوقلوهای اصفهانی/ نامه‌های عاشقانه ملاصدرا

به گزارش بورس‌نیوز، تامین سرمایه‌ها باید امین شرکت‌های بزرگ باشند نه اینکه نان دلالی و زیر کولر لم دادن را حلال بدانند؛ یکی از همین تامین‌سرمایه‌ها از سر سی‌وسه‌پل داد میزند " بازگردان، بازارگردان یک نفر " اما این نرخ‌های نجومی از کوره‌های این فولادساز بیرون زده و جیب سهامدار را در خود ذوب کرده اما نکته خنده‌دار آنجست که کار تامین‌سرمایه قصه ما کار خود را به ملت واگذار کرده است.
از سخنگوی راه‌پله‌ها شنیده‌ایم که گفتند به‌جای نرخ نهایتا ۳درصد بازارگردانی، این تامین‌سرمایه نرخ ۷.۵درصدی را بعلاوه نرخ اوراق ۲۴درصدی را ماننده بریونی اصفهونی به نیش کشیده و نیشخندی به سهامدار زده است.
جالب آنجاست که بهانه‌های جالبی مانند آنکه قبلا هم این نرخ اوراق سبدگردانی شده نیز باید از این سمت زاینده‌رود به مدیران این فولادساز گفته شود که آن موقع، نرخ اسناد خزانه بالای ۲۶درصد و نرخ تسهیلات بانک نیز بالای ۲۰درصد بوده نه امروزی که نرخ بانک و اسناد چندان تشابهی به گذشته‌های خود ندارد.
بورس‌نیوز این موضوع را تا آخر پیگیری می‌کند که پول سهامدار کجا به نیش کشیده است!

غول دیگر فولادی از این سوی زاینده‌رود!
اگر ذره‌بین را از سوی تامین‌سرمایه‌ها به سرمایه‌گذاری‌ها ببریم، بازهم نقشه امروز ما اصفهان را نشان می‌دهد اما اینبار از سمت پُل خواجو.
یکی از سرمایه‌گذاری‌ها که چندان در مجمع خود برای سهامداران امید به همراه نداشت گویا در مجمع گلگهر توانسته یک صندلی پُر سروصدا را از دیگر فولادی اصفهانی بدست بیاورد که این صندلی برای این سرمایه‌گذار رای قاطع را به همراه خواهد داشت.
اصل مطلب اینجاست که این سرمایه‌گذار در کنار زاینده رود «خورشت‌ماست» را بار گذاشت؛ وقتی قیمت گندله و سنگ‌آهن بالا برود عملا هزینه گزافی به این فولادساز تحمیل شده و از دست دادن این کرسی برای این فولادی خیلی سخت تمام شد. حال چه میچسبد «خورشت‌ماست» آنهم با یک انگشت!

نامه بازی با طعم کاهو سکنجبین
جدیدا نامه‌ای از خیابان ملاصدرا به مقصد میرداماد ارسال شده که گفتند آمار فلان بانک را زیر و رو کنید چراکه سهامداران آن جزو قشر عوام نیستند و ما می‌خواهیم به نفع آنها عمل کنیم ؛ ابهام اولیه از فلان بانک آنجاست که این بانک دارای یک مالی «اموال» بوده که گویا این اموال سودای ورود به بورس را دارد اما علامت سوال آنجاست که ملاصدرانشین در فصل بهار با این اموال، کاهو سکنجبین خوردند اما حالا دایه مهربان‌تر از مادر شدند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بوی کباب مردم را به تالار شیشه ای کشاند/ توصیه هایی برای تازه واردها

صاحبخانه جدید برای دارایی‌های این شرکت؛

امید «وامید» به فروش دارایی‌ها است

معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

رکورد صادرات محصولات فولادی در خردادماه۹۸/ هزینه بالای تأمین مواد اولیه برای ذوب‌آهن

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
بابا سکته کردیم درست بگید چی شده