بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
بررسی روند دوره‌های اخیر «زمگسا» نشان می‌دهد که سهامداران این شرکت در موقعیت‌های گوناگون به عایدی خوبی دست یافته اند.
کد خبر : ۱۹۳۳۴۳

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، سال 97 سود خالص شرکت «کشاورزی و دامپروری مگسال» با رشد 2 برابری همراه شد و از رقم 152 میلیارد تومان عبور کرد.

قابل توجه سهامداران «زمگسا» / شیرین کامی‌ چندجانبه از یک شرکت

این شرکت از نظر مقدار فروش عملکرد خوبی داشته و برخلاف بسیاری از شرکت‌ها توانست خود را در سطح فروش سال 96 نگه دارد. از همین رو، با افزایش نرخ فروش محصولات، درآمدهای عملیاتی 70 درصد افزایش یافت و به رقم 894 میلیارد ريال رسید.

«زمگسا» روز 18 تیر ماه به استقبال مجمع عمومی ‌عادی سالیانه می‌رود که در صورتی روال سال‌های قبل تکرار شود، روز خوبی برای سهامداران خواهد بود.

همان‌گونه که ملاحظه می‌کنید، این شرکت همواره درصد بسیار بالایی از سود تحقق یافته را بین سهامداران خود تقسیم نموده است. بنابراین، انتظار می‌رود در مجمع سالانه پیش‎رو، از 508 ريال سود هر سهم محقق شده، حدود 500 ريال بین سهامداران تقسیم گردد.

قابل توجه سهامداران «زمگسا» / شیرین کامی‌ چندجانبه از یک شرکت

نکته دیگر این که، نسبت جاری در «زمگسا» در ارقام مناسبی قرار ندارد و در مقابل 362 میلیارد ريال دارایی جاری، 720 میلیارد ريال بدهی جاری دارد. بر این اساس، عدد نسبت جاری به رقم 0.5 می‌رساند که مطلوب نیست.

بیشترین رقم بدهی‌ها در پرداختنی‌های غیرتجاری خلاصه شده که اغلب آن به اشخاص وابسته مربوط می‌شود. بدهی مذکور بابت باقیمانده بهای اراضی و چاه‌های شرکت (انتقالی توسط سهامدار اصلی) و همچنین، بابت وجوه تخصیص يافته از محل سود سهام پرداختنی سال‌های قبل جهت تامین منابع مالی پروژه‌های افزايش ظرفیت دامداری است.

در نظرسنجی اخیر آبسیم پلاس در خصوص معاملات «زمگسا» 56 درصد موقعیت فروش را انتخاب کردند و 44 درصد دیگر از خود تمایل به خرید را به معرض نمایش گذاشتند.

قابل توجه سهامداران «زمگسا» / شیرین کامی‌ چندجانبه از یک شرکت

این سهم در سال 97 بازدهی 94 درصدی را عاید همراهان خود کرد و در مدت سپری شده از سال 98 نیز رشد قیمت 68 درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند.

ارزش بازار این شرکت در حال حاضر حدود 2256 میلیارد ريال است که معادل 4 درصد ارزش بازار کل گروه «زراعت» است.

بنابراین، «زمگسا» علاوه بر این که مجامع پرباری را برای سهامداران خود برگزار می‌کند، در بازار سرمایه نیز عملکرد موفقی از خود نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر