بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
هزینه مالی شرکت تنها در سال گذشته مبلغ 817 میلیارد ریال و معادل حدود 12 برابر سود ناخالص شرکت بوده است.
کد خبر : ۱۹۳۳۴۴

زیان شرکت به 19 برابر سرمایه رسید/ ابهام اساسی در ادامه فعالیت شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت تولی‌پرس که در سهام آن در حال حاضر در بازار پایه فرابورس مورد داد و ستد قرار می‌گیرد در سال گذشته با شتاب روند زیاندهی مواجه بوده و تنها در سال گذشته به ازای هر سهم بیش از 5 هزار ریال زیان محقق کرده تا به این ترتیب جمع زیان انباشته شرکت به بیش از 4 هزار و 826 میلیارد ریالی و معادل 19 برابر سرمایه ثبت شده شرکت برسد.

همچنین با توجه به ابهام اساسی حسابرس در خصوص ادامه فعالیت شرکت و حجم سنگین مطالبات راکد و سنواتی و احتمال اندک دریافت این مبالغ که بنابر گزارش حسابرس به بیش از 1.400 میلیارد ریال رسیده و همچنین با توجه به نبود فرصت اخذ تسهیلات مالی جدید و مسدود شدن حساب‌های شرکت به دلیل بدهی مالیاتی سنگین بیش از 1.385 میلیارد ریالی؛ حسابرس نسبت به صورت‌های مالی ارایه شده شرکت گزارش عدم اظهار نظر را منتشر کرده است.

زیان شرکت به 19 برابر سرمایه رسید/ ابهام اساسی در ادامه فعالیت شرکت

جمع تسهیلات مالی دریافتی شرکت با بیش از 22 درصد افزایش نسبت به سال قبل و بدون لحاظ کردن جرایم متعلقه به دلیل عدم پرداخت به موقع به بیش از 4.457 میلیارد ریال رسیده است.

تولید و فروش شرکت که به صورت کارمزدی صورت می‌گیرد در سال گذشته با افت 22 درصدی مواجه بوده و جمع درآمدهای عملیاتی شرکت در این سال به 212 میلیارد ریال و سود ناخالص آن به 72 میلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که هزینه مالی شرکت تنها در سال گذشته مبلغ 817 میلیارد ریال و معادل حدود 12 برابر سود ناخالص شرکت بوده است.

سوالی که در حال حاضر در خصوص سهام این شرکت وجود دارد امکان ادامه فعالیت و راه حل پیشنهادی مدیران آن در خصوص برون رفت از شرایط فعلی است.

لازم به ذکر است، در خصوص تجدید ارزیابی و احتمال آن نیز با توجه به عدم ارایه اسناد مالکیت زمین و سایر دارایی‌های شرکت به حسابرس؛ ابهامات جدی‌ای در خصوص مالکیت شرکت وجود دارد.

 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
سلام لطفا در مجمع این شرکت حضور داشته باشید و این سوال مطرح شده برای پیشنهاد شرکت برای ادامه کار با این زیان را از مدیرعامل بپرسید اگه این پیشنهاد تجدید ارزیابی هست چرا پس مدارک به بورس ارسال نشده بحث واگزاری بلوط مدیریتی تولی پرس هم هست که اونم مورد سوال واقع بشه ممنون مجمع ۲۵ام تیر ساعت ۸صبح تالار محک بیمارستان محک