بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
نایب رییس انجمن انبوه سازان در گفت وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

طرحی با رنگ و بوی رونق مسکن/ جای خالی کارگران در طرح جدید رشد اقتصادی

رونق بازار مسکن، چرخ تولید ۱۸۰ صنعت وابسته به مسکن از جمله صنایع تولیدی مصالح ساختمانی را به حرکت در خواهد آورد.
کد خبر : ۱۹۳۳۵۴
به گزارش بورس نیوز  بر اساس شنیده ها، دوره ۲۴ ماهه رشد اقتصادی شروع شده  و دولت به کارکنان و بازنشستگان زمین رایگان و وام می دهد تا خانه دار شوند.

ایرج رهبر نایب رییس انجمن انبوه سازان در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص تاثیر این اقدام بر بازار مسکن بیان کرد: از مدتی قبل پیشنهاد طرح خانه دار کردن کارمندان دولت مطرح شده بود. هنوز جزییات این طرح مشخص نشده، ولی احتمالا فقط کارمندان دولت را در بر گرفته و شامل بازنشستگان نخواهد شد.

وی افزود: قطعا هر اقدامی که به افزایش عرضه مسکن کمک کند، در رونق بازار مسکن و تعدیل قیمت ها و نیز رونق صنایع وابسته به مسکن اثرگذار خواهد بود. ولی نکته اینجا است که متقاضیان مسکن فقط کارمندان دولت نیستند و امیدواریم طرحی هم برای سایر اقشار خصوصا کارگران در نظر گرفته شود.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: پاسخ به تقاضای بازار مسکن در گرو احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی است. این تقاضا در سنوات اخیر به طور کامل پاسخ داده نشده و تولید مسکن کمتر از تقاضای بازار بوده است. اینک علاوه بر نیاز به احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی جدید در کشور، باید فکری هم برای تقاضای انباشته سنوات قبل کرد. در صورت برنامه ریزی صحیح و افزایش عرضه مسکن به هر نحو ممکن، هم بازار مسکن رونق خواهد گرفت و هم اقتصاد کشور از مزایای گردش مالی این صنعت بهره خواهد برد. رونق بازار مسکن، چرخ تولید ۱۸۰ صنعت وابسته به مسکن از جمله صنایع تولیدی مصالح ساختمانی را به حرکت در خواهد آورد.

رهبر در خاتمه در پیش بینی روند قیمت در بازار مسکن گفت: مسکن حداقل تا پایان فصل تابستان افزایش قیمت نخواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر