بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
این شرکت پتانسیل رشد مجدد سود را دارد؛

یک نیمه «شیران» و سود 1.169 ریالی

«شیران» در نیمه نخست سال مالی خود توانست به سود هر سهم 1169 ريالی دست یابد.
کد خبر : ۱۹۳۳۸۵
یک نیمه «شیران» و سود 1.169 ریالی
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران» در دوره شش ماهه منتهی به انتهای خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص 5 هزار و 409 میلیارد ریالی گردیده است که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجه 369 درصدی را نشان می دهد.

همان گونه که در جدول زیر نیز قابل مشاهده است مبلغ فروش شرکت با رشد اندکی نسبت به سه ماهه اول همراه بوده است و جمع فروش شش ماهه نخست شرکت به 9 هزار و 331 میلیارد ریال رسیده است. 

یک نیمه «شیران» و سود 1.169 ریالی

سود عملیاتی شرکت نسبت به سه ماهه نخست سال مالی با کاهش 11 درصدی مواجه بوده است و سود عملیاتی محقق شده در دوره شش ماهه نخست سال مالی به بیش از 4 هزار و 443 میلیارد ریال رسیده است  ولی سود خالص شرکت با توجه به رشد درآمدهای سرمایه گذاری و سایر درآمدهای غیرعملیاتی با افزایش همراه بوده است.

درآمدهای غیرعملیاتی شرکت در این دوره به مبلغ 1.065 میلیارد ریال شناسایی شده که بخش عمده آن مربوط به سود تسعیر ارز به مبلغ 1.020 میلیارد ریال است.

یک نیمه «شیران» و سود 1.169 ریالی
 

مقادیر فروش الکیل بنزن خطی و نرمال پارافین به عنوان دو محصول اصلی شرکت در دوره شش ماهه نخست به ترتیب 57 هزار و 49 هزار تن بوده که بخش عمده الکیل بنزن خطی در بازارهای داخلی و بخش عمده ی نرمال پارافین در بازارهای صادراتی به فروش می رسد. 

برآورد فروش این دو محصول در شش ماهه دوم سال مالی به ترتیب 57 و 42 هزار تن است. نرخ فروش متوسط الکین بنزن خطی داخلی در شش ماهه نخست معادل 92 میلیون ریال به ازای هر تن بوده است و نرخ فروش نرمال پارافین صادراتی در این دوره به ازای هر تن معادل 75 میلیون و 720 هزار تن بوده است.

آخرین نرخ های فروش این دو محصول بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه خرداد ماه شرکت به ترتیب معادل 104 میلیون و 320 هزار ریال و 94 میلیون و 658 هزار ریال به ازای هر تن بوده است که نشان از پتانسیل رشد مجدد سود خالص شرکت در شش ماهه دوم سال را دارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«شیران» از یک اتفاق مثبت گفت؛

تغییر نرخ این بار از جنس کاهش

افزایش سرمایه ۴۰ برابری از حاشیه های بندر؛

زیرمجموعه «شیران» مهیای عرضه اولیه می شود

ارسال نظر