بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
مدیر مالی شرکت شکر شاهرود در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

شیرینی عسل در کام سهامداران «قشکر» / بازدهی ۳۲۰ درصدی سهم در سال جاری

حجم برداشت چغندرقند در کشت بهاره امسال نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته و این قضیه هم بر درآمد قندی ها اثر منفی دارد.
کد خبر : ۱۹۳۵۱۵
به گزارش بورس نیوز، سهم شرکت شکر شاهرود از ابتدای امسال تا کنون رشد قیمت بیش از ۲۳۰ درصدی داشته و چند هفته ای است که مدام صف خرید بوده است. سایر سهم های قندی هم امسال رشد مطلوبی داشته اند.

فریبرز فرهمند مدیر مالی شرکت شکر شاهرود در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل اقبال قندی ها در چند هفته اخیر بیان کرد: اتفاق خاصی در صنعت تولید شکر رخ نداده است؛ ولی به نظر می رسد جو بازار به دلیل احتمال افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های بازار سرمایه مثبت است.

وی افزود: شرکت شکر شاهرود فعلا هیچ تصمیمی در خصوص تجدید ارزیابی دارایی ها اتخاذ نکرده است.

این کارشناس صنعت قندی در رابطه با پیش بینی روند سودآوری قندی ها در سال ۹۸ گفت: فعلا نرخ مصوب فروش شکر تولیدی کارخانجات برای سال ۹۸ مشخص نشده و از این رو، درآمد قندی ها قابل پیش بینی نیست. اما بهای تمام شده تولید شکر نسبت به سال گذشته، افزایش محسوسی داشته است. 

وی افزود: بهای تمام شده خرید هر کیلوگرم چغندرقند نسبت به سال گذشته، حدود ۱۲۰ تومان افزایش داشته و اثر این افزایش نرخ در بهای تمام شده شکر با اهمیت خواهد بود. 

فرهمند اضافه کرد: علاوه بر این موضوع، حجم برداشت چغندرقند در کشت بهاره امسال نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته و این قضیه هم بر درآمد قندی ها اثر منفی دارد. اگر چه در صورت کاهش حجم چغندرقند، شرکت های قندی امکان تصفیه شکر خام را خواهند داشت، ولی حاشیه سود تولید شکر از چغندرقند به مراتب بالاتر از تصفیه شکر خام است. 

مدیر مالی «قشکر» در خاتمه تصریح کرد: با توجه به موارد مطرح شده، سودآوری قندی ها بستگی به نرخ مصوب فروش شکر خواهد داشت. امیدواریم نرخی در نظر گرفته شود که حاشیه سود صنعت حفظ گردد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر