بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
در گفت‌وگو با کارشناسان بازارسرمایه عنوان شد؛

بازار در انتظار مجامع بانکی/ سهامداران به بانک‌ها اعتماد می‌کنند

در فصل برگزاری مجامع بانک‌ها قرار داریم و زمانبندی مجمع ۱۰ بانک اعلام شده است.
کد خبر : ۱۹۳۷۲۳

بازار در انتظار مجامع بانکی/ سهامداران به بانک‌ها اعتماد می‌کنند

علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در رابطه با تاثیر برگزاری این مجامع بر بازار به خبرنگار بورس نیوز گفت: به طور کلی با توجه به کاهش و تاخیر در پرداخت سود سهام شرکت‌ها ، سهامداران علاقه‌ای به شرکت در مجامع ندارند و از سوی دیگر، ابهاماتی که در خصوص صورت‌های مالی بانک‌ها اتفاق افتاده بود، میزان علاقه سهام‌دار را کاهش می‌داد.

وی در ادامه افزود: نکته قابل توجه آن است که مجامع امسال بانک‌ها با سال‌های گذشته، تفاوت بسیار زیادی دارد؛ اتفاقات خوبی در حوزه عملیات بانکی اتفاق افتاده که روندی مثبت و سودآور داشته و بعد از برگزاری مجامع شاهد رشد قیمت این شرکت‌ها خواهیم بود و خبر خوبی به گوش سهامداران خواهد رسید.

علیرضا تاج‌بر، مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین نیز در رابطه با برگزاری مجامع بانک‌ها به بورس‌نیوز گفت: تمام مجامع تاثیری مختص به خود را بر بازار دارند، اما می‌توان گفت تاثیر مجامع شرکت‌های دیگر بر بازار، بیشتر از بانکی‌ها است.

این کارشناس بازار‌سرمایه اظهارکرد: مجامع شرکت‌های کامودیتی محور و صادرکننده به دلیل ارائه آمار سه ماهه فروش و صادرات ، از بازخورد بیشتری نسبت به بانکی‌ها برخوردار است، البته ارائه آمار مربوط به تاثیر ارز و تراز بانک ها نیز بر بازار تاثیر گذار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر