بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
نقطه مشترک تمامی گفت‌وگوها، پرهیز از معاملات هیجانی و پایدار نبودن جو منفی بازار بود.
کد خبر : ۱۹۳۷۵۱
پیش بینی کارشناسان درست از آب درآمد/ بازار سرمایه ، بازار سرمایه گذاران عجول نیست

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه که روزهای ابتدای هفته رنگ سبز به تن داشت، روز سه شنبه ناگهان رنگ عوض کرد و با ریزش چند هزار واحدی، فعالان بازار سرمایه را غافلگیر کرد. 

نکته عجیب آن بود که بجز کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، هیچ اتفاقی در اقتصاد کشور رخ نداده بود؛ ولی سهامداران جو زده یکی پس از دیگری در صف فروش ایستادند و چوب حراج بر سهم های خود زدند.

در همین فاصله، بورس نیوز گفت‌وگوهایی با کارشناسان مختلف داشت و نقطه مشترک تمامی گفتگوها، پرهیز از معاملات هیجانی و پایدار نبودن جو منفی بازار بود.


 پیش‌بینی‌های کارشناسان درست از آب درآمد و شاخص امروز خود را اندکی جمع و جور کرد و با رشد تقریبا ۵۰۰ واحدی، تلخی دیروز را از سهامداران دور کرد.

این اتفاق اما درس بزرگی برای سهامداران تازه وارد بود. همان‌ها که آواز بازار سرمایه را فقط از دور شنیده بودند و بازدهی عرضه‌های اولیه آنان را جذب این بازار کرده بود.

بازار سرمایه، قطعا مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری و جذب پول‌های سرگردان خواهد بود و آنقدر جذابیت دارد، که بعضی فعالان آن حتی در سخت‌ترین شرایط حاضر به ترک آن نشده‌اند. اما نباید فراموش کرد که سرمایه گذاری در این بازار، فقط یک کلیک بر نماد دلخواه و انتظار برای بالا رفتن قیمت سهم نیست. 

این بازار، صبوری میخواهد و تازه واردها بد نیست یاد بگیرند با ترشی یک غوره، هراسان نشوند و عجولانه تصمیم نگیرند. تازه واردها بد نیست یاد بگیرند حضور در بازار سرمایه نیازمند آموزش است و کانال های بی نام و نشان تلگرامی که سیگنال خرید می دهند، پیامبران دروغینی هستند که جز موج سواری با تکیه بر پول سهامداران کم تجربه، هدفی در سر ندارند.

تازه واردها بد نیست یاد بگیرند که در این بازار، باید سهامدار باشند و سهامداری صرف ایستادن در صف های خرید و فروش و رفتارهای توده وار نیست. بد نیست سهامداران یاد بگیرند که بازار همیشه سبز نیست و روزهای سخت هم بسیار دارد؛ ولی حتما سهامداران صبور این بازار بازدهی قابل قبولی از این بازار کسب خواهند کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر