بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
نماینده شرکت خدمات بازرگانی پیمان امیر،شرکت معادن بافق گفت: اجرای این برنامه نیاز به سرمایه 500 میلیاردتومانی دارد؛ بنابراین این شرکت باید افزایش سرمایه 494 درصدی را از محل سود انباشته انجام دهد.
کد خبر : ۱۹۳۸۱۷

کبافق نیازمند افزایش سرمایه

به گزارش بورس نیوز، نماینده شرکت معادن بافق در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 80 درصد سهامداران برگزار شد، گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز در سال 97 در خصوص قیمت تمام شده محصولات شرکت اعتراض هایی وجود دارد که در این زمینه تابعه نظرات و تصمیمات دولت هستیم.

وی ادامه داد: شرکت نوین آلیاژ که با معادن بافق همکاری داشته پس از اعمال تحریم ها به دلیل عدم وجود حساب در خارج از کشور با مشکلاتی مواجه شد بنابراین تاکنون مطالبات بابت دلار 3000 تومانی تسویه شده و نمادا به همین علت 5 ماه بسته بود

نماینده شرکت،با اشاره به اینکه کمبود آب اولین دغدغه شرکت معادن بافق محسوب می شود، افزود: در زمینه تکمیل چرخه تولید این شرکت با مشکل کمبود آب مواجه بوده که برای رفع این مشکل باید اقدامات لازم در راستای تامین آب از فاصله 40 تا 50 کیلومتری در اولویت قرار گیرد.

نماینده شرکت معادن بافق با بیان اینکه این شرکت برنامه باطله برداری 6تا7 میلیون تنی را در دستورکار قرار داده است، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه نیاز به سرمایه 500 میلیاردتومانی دارد بنابراین این شرکت باید افزایش سرمایه 494 درصدی را از محل سود انباشته انجام دهد.

وی ادامه داد: در راستای نزدیک کردن سهم به ارزش ذاتی نیز این شرکت برنامه انعقاد قرارداد با بازار گردان را در دستورکار قرار داده است.

کبافق نیازمند افزایش سرمایه

براساس این گزارش، درادامه مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید:

پیام هیات مدیره

با سپاس از خداوندمنان مه عنایت فرموئد تا شرکت معادن بافق با قدمتی قریب به 6 دهه فعالیت با هدف تولید کنسانتره سرب و روی همچنان تدوام داشته باشد و ما فرصتی مجدد داشته باشیم تا از جایگاه و نقش انکارناپذیر سهامداران در تحقق این مهم قدردانی کنیم. در راستای اثبات تعهد خویش برحفظ منافع سهامداران گرامی یادآور می‌شویم که با الطاف پروردگار متعال و زحمات بی دریغ پرسنل متخصص و همچنین هدایت مستمر و صحیح هیات مدیره محترم در سال مورد گزارش، علیرغم وجود مشکلات و کاستی‌‌های فراوان در امر تولید این مهم میسر شد که بتوانسم در مسیر رشد خود گام‌‌های استوارتری برداریم. در پایان خلاصه ای ط عملکرد و تلاش هیات مدیره را به شرح ذیل به استحضار سهامداران محترم می‌رسانیم:

1) توسعه خطوط کارخانه فلوتاسیون با تمام فرازو نشیب‌‌های اجرایی مراحل ساخت و نصب را پشت سرگذاشته و درحال تست و مراحل اجرایی تولید است.

2) اجرای طرح اصلاح و بازنگری طبقه‌بندی مشاغل درراستای بهینه‌سازی عملکرد منابع انسانی به منظور بهبود وضعیت معیشیتی کارکنان

3) ایجاد اشتغال پایدار در نتیجه توسعه خطوط تولید

4) اقدامات موثر در راستای ایجادصنعت سبز با اجرای پروژه‌‌های زیست‌محیطی

5) برگزاری دوره‌‌های آموزشی به جهت ارتقا سطح آگاهی پرسنل

امید است با تلاش موثر همکاران و سهامداران گرامی شاهد تعالی وضعیت موجود بیش از پیش در عرصه اقتصاد مقاومتی و جلب رضایت سهامداران گرامی بوده و به آنچه شایسته این شرکت است دست یابیم.

وضعیت و تحولات صنعت در سال مالی 97:

1) در سال 97 باتوجه به تحریم‌‌های بین‌المللی، شرکت درخصوص دستیابی به بازار فروش مناسب همواره با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده که این امر باعث تحمیل هزینه‌‌های اضافی نیز شده است.

2) بررسی یک ساله بازار جهانی LME باتوجه به اینکه ابتدای سال قیمت‌‌ها نسبت به سال قبل رشد داشته به طوری که روند نوسانات قیمت حداقل و حداکثر را برای فلز روی به ترتیب 2285و3284 و همچنین برای فلز سرب 186و 2544 دلار را رقم زده است.

جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی در سال مورد گزارش

شرکت در زمینه تولید کنسانتره سولفره سرب و روی فعالیت می‌کند، روی بعد از آن و آلومینیون و مس چهارمین فلز مورد استفاده در دنیا است. از موارد استفاده روی می‌توان به تولید آلیاژهای مختلف برنح و فولاد و گالوانیزه را نام برد . شرکت معادن بافق از صادرکنندگان برتر کنسانتره سولفورهروی و سرب به ارج از کشور بوده و به لحاظ محدودیت‌‌های حاکم بر صادرات و در راستای منافع سهامداران و ایجاد ارزش افزوده؛ عمده محصولات تبدیل به شمش شده که تا تاریخ تهیه این گزارش مقدار 5267 تن شمش روی به فروش رسیده است.

استراتژی شرکت

توسعه فرآیند اکتشاف،استخراج و فرآوری و افزایش تولید کنسانتره سولفوره سرب و روی

تبدیل کنسانتره روی به شمش جهت ارزش افزوده بیشتر

استراتژی خلاقیت و نوآوری در کلیه فعالیت‌‌های تولیدی و توسعه معادن

استراتژی مدیریت هزینه‌‌ها و کاهش بهای تمام شده محصولات

بیان برنامه‌‌ها و چشم‌انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی:

باعنایت به توسعه کارخانه فلوتاسیون دستیابی به ظرفیت تولیدی از 18000 تن به 30000 تن درآینده از برنامه‌‌های مهم شرکت بوده که در سال مورد گزارش افزایش تولید به میزان 4/9 درصد نسبت به سال 96 بوده است.

تاریخچه

شرکت معادن بافق درتاریخ 16 خرداد ماه سال 1345 به صورت سهامی خاص تاسیس شده و طی شماره 10725 مورخ 18 خردادماه 45 در ادره ثبت شرکت‌‌های تهران وطی شماره 57 مورخ 14/5/72 در اداره ثبت شرکت‌‌های بافق به ثبت رسیده است.شرکت درتاریخ 21/3/70 به شرکت سهامی عام تبدیل و درتاریخ 20/12/1375 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

فعالیت اصلی شرکت

موضوع اصلی شرکت عبارتست از :

اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری از معادن به طور اعم

خردکردن، شست‌وشو و دانه‌بندی و تغلیظ و تصفیه و تکلیس و ذوب مواد معدنی در نقاط مناسب کشور و تاسیس کارخانجات مربوطه

تولید پودرهای موادمعدنی و برش سنگ‌‌های تزیینی و ایجادکارخانه مربوطه

تهیه طرح‌‌های اکتشاف و بهره‌برداری از معادن

تجزیه فیزیکی و شیمیایی موادمعدنی و ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌‌های مربوطه

واردکردن ماشین آلات و تجهیزات معدنی و صنایع وابسته و واردات کلیه اقلام مجاز

صدور سنگ‌‌ها و مواد و فرآورده‌‌های معدنی و فروش انواع تولیدات شرکت به هر شکل، حالت، نوع و مرحله

انجام کلیه امور بازرگانی و صادرات و واردات و کلیه عملیاتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با موضوع شرکت ارتباط داشته باشند.

موضوع فرعی:

مشارکت و سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌‌هایی که موضوع آن‌‌ها با موضوع مطروحه در بندهای فوق منطبق باشد از طریق تاسیس یا تعهدسهام شرکت‌‌های موجود به طوری که شرکت بتواند به کلیه عملیات فنی و معاملات مالی و تجاری و صنعتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم یا تمام یا هریک از موضوعات فوق مربوط باشد مبادرت کند.

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 84 میلیون ریال بوده که طی چندین مرحله به شرح زیر به مبلغ 202500 میلیون ریال افزایش یافته است.

کبافق نیازمند افزایش سرمایه


جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت معادن بافق در بین تولیدکنندگان سرب و روی کشور پس از شرکت‌‌های کالسیمین و باما در رتبه سوم این صنعت قرار دارد. وضعیت فروش در سال مورد گزارش به شرح زیر است. کاهش مبلغ فروش نسبت به سال قبل ناشی از تبدیل کنسانتره سولفوره روی به مقدار 15000 تن است.

ترازنامه

کبافق نیازمند افزایش سرمایه


کبافق نیازمند افزایش سرمایه


کبافق نیازمند افزایش سرمایه

صورت سود و زیان

کبافق نیازمند افزایش سرمایه

آینده شرکت

1) استقرار سیستم یکپارچه تولید و سهام و اتوماسیون اداری که 80 درصد پیشرفت داشته است

2) حفظ وضعیت تولید و بهبود استخراج از معادن روباز که در وضعیت تولید پیشرفت حاصل شده است

3) طراحی و شروع عملیات روباز کردن معادن زیرزمینی که مراحل پیشرفت آن چشمگیر است

4) ارتقاء میزان تولید از طریق بازسازی و تجهیز خطوط تولید فعلی و ایجاد خطوط تولید کنسانتره جدید که حدودا باتوجه به چشم‌انداز برنامه 98 درصد پیشرفت داشته است.

5) افزایش سرمایه از محل سودانباشته در حال انجام بوده و مراحل نهایی را می‌گذراند

6) سرمایه‌گذاری در جهت کاهش عوامل سخت و زیان آور زیست محیطی که در این راستا برنامه ریزی جامعی انجام شده است

7) سرمایه‌گذاری در جهت افزایش آب رسانی به خطوط تولید و فضای سبز و باتوجه به مجوز محدود 5 لیتر برثانیه سازمان آب روستایی شهرستان بافق و مذاکرات جهت تامین آب در حال انجام است.

8) سرمایه‌گذاری در جهت آب آشامیدنی لوله کشی به داخل مجتمع معدنی که100 درصد اجرایی شده است

9) تداوم عملیات اکتشاف در محدوده‌‌های متعلق به شرکت و گسترش آن به خارج از شرکت

10) خرید و احداث واحد سنگ شکن به منظور تامین خوراک کارخانه فلوتاسیون که پیشرفت 80 درصدی داشته است

11) در راستای ارزش افزوده محصولات تبدیل کنسانتره به شمش روی مدنظر است

اطلاعات طرح‌‌های توسعه ای شرکت

طرح‌‌ها و پروژه‌‌های عمده شرکت شامل موارد ذیل است:

1) طرح روباز کردن معدن زیرزمینی

2) طرح گسترش کارخانه فلوتاسیون

مصوبات مجمع

براساس رای گیری انجام شده در پایان مجمع مقرر شد که سود 40 ریالی به هر سهم اختصاص یابد همچنین حق حضور اعضای غیرموظف 5000000 ریال و پاداش اعضای هیات مدیره نیز 243000000 میلیون ریال تعیین شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر