بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به گول زدن سهامداران با یک آگهی فرمالیته و حقوق ۸ میلیون تومانی یک شرکت بیمه و...
کد خبر : ۱۹۳۸۳۲
پای صمت در کفش شورای رقابت/ عجایب شرکت های بیمه/ شناورسازی برای جلوگیری از غرق شدن

به گزارش بورس نیوز، شیره در نظام بانکی انواع و اقسام دارد و به‌راحتی سپرده‌گذاران و متقاضیان تسهیلات می‌توانند این موارد را با گوشت، پوست و استخوان خود درک کنند اما جدیدا سهامداران نیز به این جرگه پیوسته‌اند چراکه برخی از این بانک‌ها، برای شیره‌مالیدن بر سر سهامدار، آگهی دعوت به مجامع را منتشر و سپس در کمتر از یک هفته پرچم لغو مجمع را بر ورودی بورس می‌کوبند تا کاسه‌وکوزه‌ها در جلوی برج میرداماد شکسته شود.
طی روزهای پایانی هفته گذشته نسبت به اقدام این بانک‌ها هشدار داده شده بود اما با شروع این هفته، سریعا این هشدار عملی شد و ۴ بانک، مجامع خود را لغو کردند. 
البته بعضی‌ها گفتند اهالی میرداماد سرشان شلوغ بوده و مجامع را لغو کردند؛ اما ظاهرا گیر کار، جای دیگری است.

تنبیه در انتظار بیمه ها
برخی بیمه‌ها سود‌های نامتعارف را برای دلخوشی سهامداران در پشت پرده به سود خود تزریق کردند، البته سود حاصل از تسعیر ارز شناسایی شده که در مجمع، تقسیم شده صدای پدر را درآورده غافل از آنکه پدر خانواده برای این کارشان، تنبیه و فلک را وسط حیاط گذاشته که تنبیه را نوش‌جان پسران ناخلف کند.

حقوق ۸میلیونی بیمه‌ای
طبق صورت‌های مالی یک شرکت بیمه‌ای، میانگین حقوق پرسنل شرکت بیش از ۸ میلیون تومان است! یا رقم درج شده در گزارش‌ها برای حقوق پرسنل اشتباه است یا بعضی پرسنل از قلم افتاده‌اند یا ...

شناورسازی برای جلوگیری از غرق شدن
دامنه نوسان شرکت‌های بزرگ افزایش خواهد یافت. گویا قرار است دامنه نوسان شرکت های بزرگ با سرمایه حداقل هزار میلیارد تومان و شناور حداقل ۱۵۰۰ میلیارد تومانی افزایش یابد.

خصوصی سازی و یک احتمال ترسناک
واگذاری سهام دولت در بعضی شرکت ها داستان ساز شده و همین اول کار بعضی ها دندان طمع را تیز کرده اند. اما مشکل اینجا است که یکی از آنها که برای سهام جاده مخصوص نقشه کشیده، با حضور پررنگ در صنعت قطعه سازی و دستکاری عرضه ها، بازار قطعات خودرو را در انحصار گرفته است. آنقدر که احتمال واگذاری سهام به این شرکت ایجاد هراس کرده؛ مداخله دولت در امور این شرکت ها ترسناک نبوده است. امیدواریم صنعتی که ده ها سال توسط دولت ها حمایت شده، به نابودی کشانده نشود.

پای صمت در کفش شورای رقابت
بحث قیمت گذاری در جاده مخصوص هم حسابی چالش ساز شده و اعضای شورای رقابت به فغان آمده‌اند که قیمت‌گذاری کار ماست؛ وزارت محترم صمت به کارهای مهم تر خود برسد و پا از کفش ما بیرون بکشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
سلام
در مورد حقوق میانگین ۸ میلیونی درست حسابسازی کردن!!!
مدیر عاملی که خودش رشته حسابرسی یا به عبارتی حسابسازی خبره هست این خزعبلات عادی است
وقتی مشاورانی قوی و حسابساز دارد نظیر مدیر متخلف کارگزاری کالای خاورمیانه آقای ک. آ که در حسابسازی ید طولانی دارد ای صورتهای مالی جای شبهه هم نمی‌گذارد
وقتی مشاور سرمایه گذاری با حقوق های کلان صرفا بخاطر مطامع شخصی بکار می‌گیرند همین هست وقتی هزینه های بیمه گری را در دل حقوق پرسنل جای میدهند همین است
وقتی مدیر سرمایه‌گذاری البرز با مدیرعامل شرکت بورس باز حرفه‌ای هستند همین است
وقتی خودروهای خارجی سال گذشته نظیر سانتافه خریداری و در پارکینگ های مختلف از جمله خود شرکت قرار میدهند همین است
میلیاردها تومان حقوق پرسنل را نابود کردن و به جیب زدن
در میان ۴شرکت بیمه ای ایران آسیا دانا بیمه البرز بخاطر قرار گرفتن زیر قانون کار که مدیرعامل باعث و بانی آن شده کمترین حقوق و مزایا را دارند بعد از خصوغ سازی در سال ۸۸کلیه وامها و مزایایی که به پرسنل تعلق می‌گرفت همه را قطع کردن
الان هم به جان هم افتاده ان که انشا... شر این مدیرعامل از بیمه البرز کوتاه شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
میانگین حقوق دانا ۱۱میلیون رقم واقعی هست نه حسابسازی شده
البرز هر هزینه که تونستن تو حقوق پرسنل فرو کردن