بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کاهش قابل توجه سود این شیرفروش نسبت به فصل گذشته؛

عملکرد ضعیف «غگلپا» در سه ماهه نخست/ نرخ مواد اولیه به نرخ فروش قالب شد

رشد بیشتر نرخ مواد اولیه یعنی شیرخام و مواد بسته‌بندی در مقایسه با نرخ فروش محصولات دلیل افت سنگین سود عملیاتی و حاشیه سود عملیاتی است.
کد خبر : ۱۹۳۹۳۶
عملکرد ضعیف «غگلپا» در سه ماهه نخست/ کاهش قابل توجه سود نسبت به فصل گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۳ماهه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، این شرکت در این دوره سود خالص ۲۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریالی را شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افت ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین سود عملیاتی کسب شده در این دوره در مقایسه با فصل پیش از آن با کاهش قابل توجهی روبرو بوده و در حالی که سود عملیاتی شرکت در سه ماهه پایانی سال ۹۷ به مبلغ ۱۰۲ میلیارد ریال محقق شده بود، در سه ماهه نخست سال جاری این سود با کاهش سنگین ۵۷ درصدی به ۴۴ میلیارد ریال رسیده است. 

نسبت حاشیه سودعملیاتی شرکت در این دوره ۶.۲ درصد بوده و این در حالی است که این نسبت در سه ماهه پایانی سال ۹۷ بیش از ۱۵درصد بوده است. 

رشد بیشتر نرخ مواد اولیه یعنی شیرخام و مواد بسته‌بندی در مقایسه با نرخ فروش محصولات دلیل افت سنگین سود عملیاتی و حاشیه سود عملیاتی است.
عملکرد ضعیف «غگلپا» در سه ماهه نخست/ کاهش قابل توجه سود نسبت به فصل گذشته

درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره مبلغ ۶۹۹ میلیارد ریال بوده و پنیر به‌عنوان محصول اصلی شرکت بیش از ۶۰ درصد کل فروش شرکت را به خود اختصاص داده است. 

متوسط نرخ فروش هر تن پنیر در این دوره ۲۰۴ میلیون ریال بوده و خامه، دوغ و شیر سایر محصولات اصلی شرکت محسوب می‌شوند. همچنین در این دوره بیش از ۲۰ هزار تن شیرخام جهت تولید محصولات مصرف شده است. متوسط نرخ خرید شیر خام در این دوره ۲۱ میلیون و ۹۳۶ هزار ریال به ازای هر تن بوده است. 

همچنین هزینه مواد بسته‌بندی در این دوره، مبلغ ۱۴۲ میلیارد ریال بوده و بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های تولید شرکت مربوط به خرید شیرخام و هزینه‌های مواد بسته‌بندی بوده و علت اصلی کاهش سودعملیاتی شرکت نسبت به فصل قبل از آن، رشد بهای خرید شیرخام و همچنین افزایش قیمت در مواد بسته‌بندی بوده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر