بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن در گفت‌وگو با بورس نیوز اعلام کرد:

کاهش ریسک یعنی افزایش جذب نقدینگی / عرضه‌های اولیه بزرگ در خدمت سهامدار جدید

شرط اصلی افزایش جذب سرمایه و نقدینگی در بازار سرمایه این است که ریسک را کاهش دهیم تا مردم بتوانند در درازمدت در این بازار باقی بمانند.
کد خبر : ۱۹۳۹۳۸

محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: ما همواره در تاریخ، نوسانات بورس، ورود و خروج نقدینگی را در بازار داشتیم و شاید ماندگارترین و پایدارترین جذب نقدینگی زمانی اتفاق افتاده است که ما در شرایط بسیار خوب ورود نقدینگی به بازار کشورمان، عرضه اولیه‌هایی را داشتیم که توان بالقوه برای رشد در آینده کشور دارند.

وی ادامه داد: اما تطبیق اینکه ما در شرایط رشد بازار عرضه اولیه‌های خوبی را داشته باشیم که با سایز ورود نقدینگی همخوانی داشته باشد عمدتاً خیلی سخت بوده است.

خواجه نصیری تأکید کرد: تا بازار شروع به رشد کند و شرکت هم آماده عرضه شود کمی طول می‌کشد. در مورد عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری که بسیار طول کشید تا محقق شود نیز باید عرض کنم اینکه در اوج شادابی بازار ما یک عرضه اولیه متناسب داشتیم، بسیار خوب بود.

وی افزود: اتفاق مهمی که در روز عرضه اولیه نوری افتاد این بود که علی‌رغم این مهم، سایر سهام هم از رونق خوبی برخوردار بودند که این نشان می‌دهد جا و مکان و شکل عرضه کاملاً خوب طراحی‌شده و به‌موقع اتفاق افتاده است.

مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن با اشاره به این مطلب که در روز عرضه نوری هیچ خللی در کل بازار رخ نداد گفت: درعین‌حال بازار توانست نقدینگی را جذب کرده و جایزه خوبی هم بود برای سرمایه‌گذاران جدیدی که وارد بازار شدند.

وی خاطرنشان کرد: تازه‌واردها به‌جای اینکه وارد یک فضایی شوند که تحلیل‌های پیچیده‌ای نیاز دارد در این عرضه‌های اولیه شرکت می‌کنند که این اتفاق می‌تواند مشوق خوبی برای ورود بازار سهام برای ایشان باشد.

خواجه نصیری تأکید کرد: به نظر من برای جذب نقدینگی توسط بازار سرمایه، چند شرط لازم است. یکی اینکه ما به‌اندازه کافی دانش سرمایه‌گذاری را در سطح کشور بالا ببریم. سایر بازارها جذابیت نداشته باشند که این اتفاق هم به نظر من افتاده است و البته بستر جذب مشتریان را داشته باشیم.

وی افزود: به نظرم باید نهادهای مالی، کارگزاران، تأمین سرمایه‌ها و... تلاش کنند که درگاه‌های آشنایی مردم را فراهم کنند. از طرف دیگر آمادگی این را داشته باشیم که محصولاتی درخورشان جذب نقدینگی را ارائه کنیم.

مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن تصریح کرد: هلدینگ ها باید شرکت‌های خوبشان را آماده عرضه کنند. حتی شرایط را باید طوری فراهم کرد تا این عرضه‌ها به صورتی رخ دهند که نقدینگی با نگاه بلندمدت سرمایه‌گذاران با بازده معقول وارد بورس شود.

خواجه نصیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند با بازده 20 درصد در سال. حال اگر بتوانیم بازده بورس را افزایش دهیم و ریسک را کمتر کنیم، جذب نقدینگی افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی هفتگی ۵ درصدی صندوق
عملکردی دیگر از "تامین سرمایه تمدن" زیر ذره‌بین رفت؛

بازدهی هفتگی ۵ درصدی صندوق "سرمایه‌گذاری آتیه درخشان مس"

۲۵۷ درصد افزایش درآمد تأمین سرمایه نوین در آذرماه در مقایسه با سال گذشته ؛

رشد درآمد انفجاری ۱۶۵ درصدی "تمدن"

خواجه‌ نصیری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کماکان اقبال روی سهم‌های بنیادی وجود دارد

ارسال نظر