بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
معاون مهندسی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران خبر داد:

معرفی تکنولوژی های جدید برای فیلتراسیون گاز طبیعی

معاون مهندسی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: با توجه به وسعت دامنه کاربرد سیستم‌های فیلتراسیون در صنعت گاز، استفاده از تکنولوژی‌های جدید به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای و جاری و ارتقای کیفیت فیلتراسیون بسیار مهم است.
کد خبر : ۱۹۳۹۵۵

به گزارش بورس نیوز، بهنام میرزایی، درباره سیستم فیلتراسیون گاز طبیعی اظهار کرد: با توجه به وسعت دامنه کاربرد سیستم‌های فیلتراسیون در صنعت گاز، استفاده از تکنولوژی‌های جدید به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای و جاری و ارتقای کیفیت فیلتراسیون بسیار مهم است.

وی افزود: این نوع سیستم فیلتراسیون نیازی به فیلتر مدیا ندارد و بر اساس دینامیک جریان داخلی سیالات، عمل جداسازی را انجام می‌دهد که بر این اساس راندمانی ثابت (۹۹ درصد) برای ذرات بیشتر از یک میکرون را در هر میزان از جریان و فشار گاز تامین می‌کند.

معاون مهندسی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: با بیان اینکه راندمان ثابت، جداسازی هم‌زمان ذرات جامد و مایع (کاهش مراحل فیلتراسیون)، تمیزکاری آنلاین و بدون نیاز به توقف واحد از مزایای این فناوری است. نیاز نداشتن به تامین و نگهداری قطعات یدکی و کاهش حداکثری میزان پودر سیاه از جریان گاز و دوستدار محیط زیست بودن از دیگر ویژگی‌های آن است.

میرزایی بیان کرد: با توجه به این مزایا و نتایج عملکردی، به نظر می‌رسد با نصب یک نمونه از این نوع فیلترسپراتور و انجام تست میدانی و بازرسی‌های حین بهره‌برداری می‌توان نسبت به صحه‌گذاری مزایای اشاره شده اقدام کرد و از کیفیت آن اطمینان یافت تا نسبت به تهیه استاندارد و دستورعمل‌های بهره‌برداری و سرانجام استفاده از آن اقدام شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان خبر داد:

اجرای بیش از 65 کیلومتر عملیات شبکه گذاری

در دوماه نخست سال جاری رخ داد؛

افزایش 38درصدی مصرف گاز در استان قزوین

ارسال نظر